Otse sisu juurde Lülita kõrgkontrastsust Ligipääsetavus

Rütmimuusika osakond avati estraadiosakonna nime all 1977. aastal endises G. Otsa nimelises Tallinna Muusikakoolis. Idee autor ja innukas eestvedaja oli Uno Naissoo, kelle mälestuseks toimub iga-aastane noorte heliloojate konkurss.

Osakond on aegade jooksul mitu korda nime vahetanud, kuid eesmärgiks on alati professionaalse rütmimuusika hariduse andmine. Täna jaguneb osakond neljaks – rütmimuusika laulminerütmimuusika pillidhelindamine ja maailmamuusika

Õppetöö keskmeks on ansamblimäng, mida toetavad eriala, muusikateoreetilised ja üldkultuurilist maailmapilti avardavad õppeained. Õpingute jooksul on väga tähtsal kohal lisaks tunniplaanilisele tegevusele esinemispraktika, kontsertide külastamine ja meistriklassides osalemine. Õpingud lõppevad eriala lõpueksami kontserdiga.

Rütmimuusika eriala õpetajad on tunnustatud Eesti muusikud. Kauaaegne osakonnajuhataja ja laulmise eriala õpetaja oli kooli vilistlane, muusik ja laulja Uno Loop. 

Joel-Rasmus Remmel (klaver)
Jürmo Eespere (klaver)
Tiit Kalluste (akordion ja ansambel)
Mart Soo (kitarr ja RMP juhtõpetaja)
Jaanis Kill (kitarr ja ansambel)
Mathieu Spaeter (kitarr ja ansambel)
Liis Lutsoja (viiul)
Mihkel Mälgand (basskitarr)
Raul Vaigla (basskitarr)
Andrus Lillepea (löökpillid)
Toomas Rull (löökpillid ja ansambel)
Jason Larnell Hunter (trompet ja ansambel)
Mairo Marjamaa (saksofon, ansambel ja teooria)
Siim Aimla (saksofon, ansambel, arranžeerimine, big band)
Jaan Mesi (ansambel, MUBA big bänd)
Meelis Punder (ansambel)
Toivo Unt (ansambel ja eesti muusika ajalugu)
Ara Yaralyan (ansambel, improvisatsioon)
Tõnu Laikre (solfedžo)
Martin Kuusk (teooria, solfedžo)
Aleksandra Kremenetski (rütmika)
Aivar Vassiljev (rütmika)
Tiit Juurikas (noodigraafika)
Raun Juurikas (klaverimängu alused)
Hain Hõlpus (klaverimängu alused)
Sergei Pedersen (klaverimängu alused)
Ülo Mälgand (jazzmuusika ajalugu)
Tiit Kõrvits (popmuusika ajalugu)
Indrek Palu (klassikalise muusika ajalugu)

  • Kutsekeskharidusõpe põhihariduse baasil on 4-aastane programm, mille raames omandab õpilane nii keskhariduse kui ka põhjaliku muusikahariduse (õppekavaopen_in_new ja tunnijaotusplaanopen_in_new)
  • Kutseõpe on 3-aastane õpe, mis keskendub ainult muusikaõpingutele. Sobib neile, kes soovivad õppida muusikat teise gümnaasiumi kõrvalt või asuda õppima pärast gümnaasiumi lõpetamist. (õppekavaopen_in_new ja tunnijaotusplaanopen_in_new)
  • Eelõpe on kuni 2-aastane ettevalmistav õpe, mis aitab õpilastel valmistuda põhiõppesse astumiseks. Õpilased õpivad samaaegselt teises koolis, kas 8.-9. klassis või gümnaasiumis.(tunnijaotusplaanopen_in_new)
    Tunnijaotusplaanid on näidised ja võivad muutuda!
  • Esitada kandideerimisavaldus ning vajalikud dokumendid.
  • Läbida solfedžo eelkatse.
  • Sooritada vastuvõtukatse solfedžos.
  • Juhul, kui sisseastuja ei ole eelnevat haridust omandanud eesti õppekeelega koolis, sooritada täiendavalt eesti keele test.
  • Kirjutada essee teemal “Miks ma soovin astuda Tallinna Muusika- ja Balletikooli rütmimuusika osakonda ja mida toon endaga kaasa?”.
  • Sooritada vastuvõtukatse erialas.
  • Motivatsioonivestlus, mille käigus selgitatakse välja õpimotivatsioon, huvi rütmimuusika valdkonna vastu, väärtushinnangute sobivus ning valmisolek õppimiseks MUBAs.

Kandideerimine 2024/25 õa on lõppenud.

Rütmimuusika eriala vastuvõtukatse toimub kahes jaos: essee ja praktiline eksam.

Palume essee lisada kandideerimisavaldusele kandideerimiskeskkonnas. Faili nimetusse kirjutada õpilaskandidaadi nimi ja faili nimi (nt, KatiKaru_essee.pdf).

Essee* (ca 1800 tähemärki):
Essees palume välja tuua järgmised punktid:
1. Nimi ja vanus ning mis õppesse kandideeritakse (eel- või põhiõppesse);
2. Palume kirjeldada oma eelnevat kogemust muusikamaailmas:
– Millises koolis ja/või kelle juures oled õppinud?
– Millist pilli või pille mängid? 
– Kuidas hindad oma muusikateoreetilisi/solfedžo teadmisi jne.)?
3. Palume kirjeldada ennast kui muusikut:
– Kes on sinu eeskujud?
– Millist muusikat kuulad?
– Kes on sinu lemmikartistid?
– Milline on olnud siiani sinu suurim kontserdielamus?
– Mis on sinu tugevused ja nõrkused?
4. Palume kirjeldada oma erialaga seotud tulevikuplaane.
5. Miks MUBA?

*Motivatsioonivestlus erialaeksamil toimub essee põhjal.

Praktiline eksam.
Eksamiks ettevalmistamiseks vajalikud materjalid saate alla laadida Jamey Aebersoldi kogumikust “Maiden Voyage” Jazz vol 54.
G. Gershwin “Summertime” helitaust (.mp3)open_in_new ja noot (.pdf)open_in_new 
H. Hancock “Watermelon Man” helitaust (.mp3)open_in_new ja noot(.pdf)open_in_new.

*Kõik eksamil esitatavad ettevalmistatud lood peab esitama peast.

Akordioni eriala
  1. Etüüd (mänguoskuse näitamine);
  2. Kohustuslik pala – G. Gershwin “Summertime” või H. Hancock “Watermelon Man” (mängida teema, improviseeritud soolo ja saade);
  3. Vabalt valitud pala;
  4. Septakordide teadmine ja mängimine (näiteks CM7, Dm7, Em7, FM7, G7, Am7, Bm7b5);
  5. Noodist lugemine (prima vista – meloodia ja saatefaktuur koos akordidega);
  6. Imitatsioonikatse – kuulmise järgi oma pillil 5-e erineva raskusastmega meloodiakatke järele mängimine;
  7. Motivatsioonivestlus essee põhjal.

Klaveri eriala
  1. Etüüd (mänguoskuse näitamine);
  2. Kohustuslik pala – G. Gershwin “Summertime” või H. Hancock “Watermelon Man” (mängida teema, improviseeritud soolo ja saade);
  3. Vabalt valitud pala;
  4. 12-taktiline blues (improviseeritud soolo ja saade);
  5. Noodist lugemine (prima vista – meloodia ja saatefaktuur koos akordidega);
  6. Imitatsioonikatse – kuulmise järgi oma pillil 5-e erineva raskusastmega meloodiakatke järele mängimine;
  7. Motivatsioonivestlus essee põhjal.

Kitarri eriala
  1. Kohustuslik pala – G. Gershwin “Summertime” või H. Hancock “Watermelon Man” (mängida teema, improviseeritud soolo ja saade);
  2. Vabalt valitud pala;
  3. Septakordide teadmine ja mängimine (näiteks CM7, Dm7, Em7, FM7, G7, Am7, Bm7b5)
  4. Noodist lugemine (prima vista – meloodia ja saatefaktuur koos akordidega)
  5. Imitatsioonikatse – kuulmise järgi oma pillil 5-e erineva raskusastmega meloodiakatke järele mängimine.
  6. Motivatsioonivestlus essee põhjal.

Basskitarri eriala
  1. Kohustuslik pala – G. Gershwin “Summertime” või H. Hancock “Watermelon Man” (mängida teema, improviseeritud soolo ja saade);
  2. Vabalt valitud pala;
  3. 12-taktiline blues (improviseeritud soolo ja saade);
  4. Noodist lugemine (prima vista, viiuli- ja bassivõtmes);
  5. Imitatsioonikatse – kuulmise järgi oma pillil 5-e erineva raskusastmega meloodiakatke järele mängimine;
  6. Motivatsioonivestlus essee põhjal.

Viiuli eriala
  1. Kohustuslik pala – G. Gershwin “Summertime” või H. Hancock “Watermelon Man” (mängida teema ja improviseeritud soolo);
  2. Vabalt valitud pala;
  3. Noodist lugemine (prima vista) 
  4. Imitatsioonikatse – kuulmise järgi oma pillil 5-e erineva raskusastmega meloodiakatke järele mängimine.
  5. Motivatsioonivestlus essee põhjal.

Puhkpillide eriala
  1. Etüüd (mänguoskuse näitamine);
  2. kohustuslik pala – G. Gershwin “Summertime” või H. Hancock “Watermelon Man” (mängida teema, improviseeritud soolo);
  3. Vabalt valitud pala;
  4. Noodist lugemine (prima vista)
  5. Imitatsioonikatse – kuulmise järgi oma pillil 5-e erineva raskusastmega meloodiakatke järele mängimine;
  6. Motivatsioonivestlus essee põhjal.

Löökpillide eriala
  1. Etteantud noodimaterjali mängimine Youtube’i lingi toel trummikomplektil (vaata noodimaterjali SISSEASTUMISNÕUDED NOOTopen_in_new ja helitaustad SISSEASTUMISNÕUDED LINGIDopen_in_new)
  2. Vabaimprovisatsioon ehk soolo trummikomplektil (1-2 min);
  3. Kohustuslike rütmide (vt. sisseastumisnõuded noot) juurde on soovitav lisada ka teiste rütmistiilide näiteid, mida oskate mängida (nt valss, reggae, punk, rumba, cha cha jne.);
  4. Noodist lugemine (prima vista) soolotrummi ja trummikomplektiga;
  5. Motivatsioonivestlus essee põhjal.

5.-6. klass

7.-8. klass

9. klass

Kutsekeskharidus- ja kutseõpe

Põhikatsele pääsemiseks tuleb läbida eelkatse. Selleks lisada kandideerimisankeedile 4 videot.
Positiivse soorituse lävendiks on vähemalt 3 punkti. Kui kandidaat eelkatsel lävendit ei ületa, siis ta põhikatsetel osaleda ei saa.
Lisaküsimuste korral võtta ühendust: tonu.laikre@muba.edu.ee

Lisada enne kandideerimistähtaja lõppu kandideerimisavaldusele 4 videot.
Tähtis:

  • Esimese kolme video salvestamisel jälgi, et vaataja jaoks oleks selgelt nähtav nii ekraanil toimuv kui ka Sinu nägu (profiilis) ning hiirt hoidev käsi. Selleks aseta kaamera salvestamisel lauale külili või palu kellegi abi.
  • Vastused ütle eesti keeles enne hiirele vajutamist (näit. mitte “Dominant 7th” vaid “seitse”).
  • Õigete vastuste protsent peab olema min 80.
  • Kui aeg saab täis, siis kliki View Report peale ning näita vähemalt 10 sekundit selgelt ekraanil (vii kaamera lähemale ning teravusta pilt) tulemust ning seadeid. Keri pilti ka alla, kui osa infost jääb esialgu välja.

Võid teha vastamist ka keerulisemaks (näit noodid suurema ulatusega, intervallid üle oktavi, nõutust rohkem akorde). Ülevaade Sinu solfedžo oskustest täiustub nii veelgi.

Nootide visuaalne tuvastamine (min 20 õiget vastust minutis)

Link: https://www.musictheory.net/exercises/note
Seaded (hammasratas paremal üleval):

  • Võtmed (Clefs): vali teine ja kolmas rida – viiulivõti (Treble Clef) ning bassivõti (Bass Clef)
  • Ulatus (Range): mõlemas võtmes alumine noot esimese alumise abijoone all ning ülemine noot ülemise esimese abijoone peal
  • Asukohad (Positions): vali esimene (Lines and Spaces)
  • Helistikud (Key Signatures): vali esimesed 4 rida (0–3 bemolli ja dieesi)
  • Noodinimed (Note Names): vali esimene rida (Letters)
  • Abi (Helpers): väljas (Off)
  • Juhuslikud märgid (Accidentals): sees (On)
  • Filter (Note Filter): väljas (Off)
  • Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)

Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode’i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)

Intervallide kuuldeline tuvastamine (min 10 õiget vastust minutis)

Link: https://www.musictheory.net/exercises/ear-interval
Seaded:

  • Intervallid (Intervals): vali intervallid alates väikesest sekundist (Minor 2nd) kuni puhta oktavini (Octave). NB! Jäta välja puhas priim (Unison)
  • Esitusviis (Play Mode): vali esimesed kolm (üles, alla, koos)
  • Ulatus (Range): C3 – C6
  • Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)

Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode’i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)

Akordide kuuldeline tuvastamine (min 5 õiget vastust minutis)

Link: https://www.musictheory.net/exercises/ear-chord
Seaded:

  • Akordid (Chords): vali duur (Major Triad), moll (Minor Triad), vähendatud kolmkõla (Diminished Triad), 7 (Dominant 7th), maj (Major 7th), moll seitse (m7), pooldim (Half-diminished 7th).
  • Pöörded (Inversions): tee aktiivseks
  • Esitusviis (Play Mode): vali ainult esimene (koos)
  • Ulatus (Range): C3 – C5.
  • Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)

Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode-i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)

Vabalt valitud laul

Laula (a capella) näoga kaamerasse vabalt valitud laulu salm ja refrään.

(iga õpilane saab individuaalse aja, igaühele 5 min)

  1. Intervallide kuuldeline eristamine oktaavi piires (v.2 – p. 8)
    Hindamine: mida kiiremini, seda rohkem punkte, maksimum 10p
  2. Nootide asukoha tundmine vahemikus suure oktavi C (C2) – II oktavi a (A5)
    Hindamine: mida kiiremini, seda rohkem punkte, maksimum 10p
  3. Akordide (pööreteta, rohkem punkte saab pööretega) äratundmine klaviatuuril: Vaata siit
    * kolmkõlad – duur, moll
    * septakordid – 7, maj, m7, poolvähendatud (väike)
    Hindamine: mida kiiremini, seda rohkem punkte, maksimum 10p
    Lisapunkte saad, kui ütled täpse akordimärgi (näit. Dm7/A „D moll seitse A bassiga”)
  4. Õpetaja poolt ettemängitud meloodialõigu järelelaulmine (õpilane valib endale sobivad nimetused):
    * numbritega (1,2,3…7) / jo-le-mi…ti / do-re-mi…si / c,d,e… b (h)
    * Täiesti algajad – võite laulda ka näit „la-la-la”, sel juhul antud ülesandes miinimumpunktid (1-3p)
    Hindamine: mida keerukama käigu õigesti järgi laulad, seda rohkem punkte saad, maksimum 10p
Eelõpe

Vastuvõtueksamit hindab RMP osakonna õpetajatest moodustatud erialakomisjon.

  • Vastuvõtukatsel hinnatakse sisseastuja muusikalist kuulmist, pillitooni kvaliteeti, intonatsiooni (teatud pillidel), rütmitunnet, muusikalist mälu, musikaalsust ja noodist lugemist. Kõik eksamil nõutu tuleb esitada peast. Vastuvõtukatse komisjon vestleb kandidaatidega ning vajadusel küsib ka lisaküsimusi.
  • Erialakatset hinnatakse viiepallisüsteemis.
  • Vastuvõtukomisjon teeb otsused solfedžo ja eriala katsete hindamisel saadud tulemuste ja erialakomisjoni ettepanekute alusel.
  • Võrdsete tulemuste korral on määravaks erialakatse tulemused, mida mõjutab solfedžo sisseastumiskatse tulemus.
  • RMP eel- ja põhiõppe õpilaskandidaatidest moodustuvad eraldi pingeread.
  • RMP erialale vastuvõetavate õpilaste arv selgub peale kooli kõikide erialade sisseastumiskatseid (sõltub riiklikust koolitustellimusest ja kogu kooli sisseastumiskatsete tulemusest).
  • Vastuvõtukomisjoni otsuse saab iga kandidaat teada kooli koduleheküljelt ja e-kirja teel.
  • Vastuvõtukatse komisjoni otsus on lõplik ja kommentaare katse tulemuste kohta komisjon e-kirja teel ei jaga.

Rütmimuusika (sh maailmamuusika) instrumentalist (v.a löökpillid)

HindamiskriteeriumHindamiskriteeriumi koefitsient (%)Hindamiskriteeriumi max punktid
Tehniline teostus: nooditeksti täpsus, intonatsioon, musikaalsus ja rütmiline täpsus 25%1,25
Noodist lugemine25%1,25
Imitatsioonikatse (muusikaline mälu) 25%1,25
Motivatsioon 25%1,25
Lõpphinde max punktid5,0

Löökpillid kutseharidus

HindamiskriteeriumHindamiskriteeriumi koefitsient (%)Hindamiskriteeriumi max punktid
Muusikaline ja tehniline väljendusrikkus20%1
Kohustuslik rütmide sooritamine20%1
Noodist lugemine soolotrummiga ja trummikomplektil20%1
Erinevate rütmistiilide elementaarne tundmine20%1
Motivatsioon20%1
Lõpphinde max punktid5,0

Löökpillid põhikool

HindamiskriteeriumHindamiskriteeriumi koefitsient (%)Hindamiskriteeriumi max punktid
Muusikaline ja tehniline väljendusrikkus20%1
Kohustuslik rütmide sooritamine ja erinevate rütmistiilide elementaarne tundmine20%1
Noodist lugemine soolotrummiga ja trummikomplektil20%1
Imitatsioonikatse (muusikaline mälu)20%1
Motivatsioon20%1
Lõpphinde max punktid5,0