Otse sisu juurde LĂŒlita kĂ”rgkontrastsust LigipÀÀsetavus

Itaalia reis Luccasse 17.04 – 24.04 🇼đŸ‡č❀

Esimene pÀev 17.04 esmaspÀev

Esimesel pĂ€eval Ă€rkasime kĂ”ik ĂŒlesse vĂ€ga vara, et neljaks jĂ”uda lennujaama. LennusĂ”idud nii Frankfurti kui Pisasse lĂ€ksid ĂŒldiselt vĂ€ga edukalt, nautisime Itaalia Alpide ilu ning jĂ”udsime kohale. Esimese asjana Pisas lĂ€ksime isesĂ”itva trammi moodi asjanduse peale ning sealt pĂ€rast bussi peale. Kella kaheteistkĂŒmneks olime jĂ”udnud oma sihtkohta Luccasse. Suundusime oma hotelli, et rasked kotid maha panna ja pisut hinge tĂ”mmata. Kella ĂŒhe ajal otsustasime linnas ringi vaadata ning linnaga tutvuda. Saime kokku kaua igatsetud Itaallaste ja soomlastega. Kella kahe ajal hakkas kooli lĂ€hedal olevas pargis treasure hunt (aardejaht) mille jaoks meid jagati suvaliselt tiimidesse, et tutvuda paremini linna ajalooga ja ĂŒksteistega. KĂ€isime linnas olevates kirikutes, muudes olulistes ehitistes ning kujude juures. Peale aardejahti saime kĂ”ik kokku ja nautisime auhinnaks saadud komme. Peale seda liikusime poodi ning hotelli uinakut tegema. Õhtul vĂ”tsime soomlastega teekonna ette pizzeriasse, mida me pool tundi linna pealt otsisime. Peale pitsat suundusime hotelli puhkama 🙂

Teine pÀev 18.04 teisipÀev

Ärkasime kĂ”ik kella kaheksa aeg, et hotellis hommikut sĂŒĂŒa ning ĂŒheksaks kooli jĂ”uda. Seal alustasime harjutamisega, mis lĂ€ks vĂ€ga lĂ”busalt ning meeleolukalt. Peale jamming sessionit otsustasime kĂ”ik koos minna pitsat sööma. Peale pisikest pausi saime kĂ”ik kooli ees kokku ning valmistusime rongijaama minema. JĂ”udsime pĂ€ris napilt rongile ja alustasime sĂ”itu Pisasse. Kohale jĂ”udes suundusime otse Pisa torni juurde. Olime kĂ”ik vĂ€ga vaimustunud ning hakkasime kohe kuulsaid ,,Pisa torni hoidmis’’ pilte tegema. KĂ”ndisime ringi kuulsatel Pisa tĂ€navatel ning sĂ”ime jÀÀtist. Ilm oli vĂ€ga soe ja vahepeal oli tunne, et enam edasi ei jaksa minna. Viimasena suundusime katedraali ning tegime selle eest grupi pildi. Peale seda suundusime rongiga tagasi Luccasse. Tagasi jĂ”udes lĂ€ksime kohe sööma pannkooke, peale seda liikusime hotelli. Tegime kĂ”ik vĂ€ikse uinaku ja Ă”htul lĂ€ksime linna peale tiirutama ning sööma. Hotelli jĂ”udes lĂ€ksime kĂ”ik vara magama lĂ”busast, kuid vĂ€sitavast pĂ€evast.

Kolmas pÀev 19.04 kolmapÀev

Ärkasime samamoodi nagu eelmisel pĂ€eval. Olime kĂŒll saanud korralikult und, aga olime ikka vĂ€sind. Kell ĂŒheksa hakkas koolis jam session. Seekord tegime proovi kahes erinevas ruumis. See lĂ€ks hĂ€sti, aga olime homse esinemise pĂ€rast nĂ€rvis. Peale proovi lĂ€ksime koos friikartuleid sööma. Lucca toit on meie arvates hĂ€mmastavalt hea ja suhtleliselt mĂ”istliku hinnaga. Hotelli tagasi liikudes mĂ”tlesime koos Ă”petajatega minna mööda Lucca mĂŒĂŒre kĂ”ndima ja botaanika aeda. Kahjuks olid Annaliise ja Milana pĂ€evast vĂ€sinud ning jĂ€id soomlastega hotelli puhkama. ÜlejÀÀnud suundusid jalutuskĂ€igule. Õhtul lĂ€ksime koos portugaallastega sööma ja lihtsalt linna peale jalutama. Peale Ă”htusööki suundusime hotelli. Oleme ĂŒllatunud, et selle lĂŒhikese ajaga oleme saanud nii palju uusi sĂ”pru.

Neljas pÀev 20.04 neljapÀev

Ärkasime kella kaheksa aeg kĂ”ik vĂ€ga vĂ€sinuna. Oleme vĂ”tnud sellise hoiaku, et vĂ”imalikult vĂ€he aega magamisele kulutada ning siin olekut nautida. Esimese asjana liikusime jĂ€lle kooli. Proov oli konarlik, kuna helimeeskond ning transport olid vĂ€ga kaootilised. KĂ”ik lihtsalt olid ja tegid midagi, aga lĂ”puks ei saadud ikka midagi tehtud. Peale mitu tundi ootamist, ruumide vahetust, nĂ”utult olemist ning segadust saime teha kiire proovi. Peale proove lĂ€ksime sööma ning hotelli kontserdiks valmis sĂ€ttima. Konstert kukkus vĂ€lja vĂ€ga tore, aga samas segane. Meile vĂ€ga meeldis see vaba Ă”hkkond ning pinge ei olnud suur. Kontserdi toimumispaik oli pĂ€ris huvitav ja samas armas. Itaallased olid teinud plakateid, et paremini tutvustada Wind Rose Festivali ja Erasmust. Peale kontserti olime vĂ€ga Ă”nnelikud, et see lĂ”puks Ă”nnestus. SĂ”ime meile valmistatud snĂ€kilaust ning suundusime hotelli. Hotellis magasime, et Ă”htuseks jalutuskĂ€iguks vĂ€ljaspool Luccat jĂ”udu koguda. Õhtul saime kokku itallaste, portugallaste ja soomlastega. LĂ€ksime sööma ning linna uurima vĂ€ljaspool Luccat. Oli vĂ€ga tore ja mĂ€lestusterohke pĂ€ev. Oleme pisut kurvad, et ei saa ilmselt kunagi enam ĂŒhes bĂ€ndis mĂ€ngida. 🙁

Viies pÀev 21.04 reede

Viiendal pĂ€eval saime tunnikese kauem magada ning lĂ€ksime kĂŒmneks kooli. Pidime ootama portugallaste jĂ€rgi, kuna neil on kombeks tihtipeale pisut hilinema. Koolis oli meil kĂ”igest tagasiside ning saime varem vabaks. KĂ”igil oli sama arvamus, et osad meist oleksid saanud oma osa natukene paremini teha. Peale seda lĂ€ksime meedia ja kunsti kooliga tutvuma. Meile nĂ€idati kooli, Ă”pilaste kunstitöid ning ehitise arhitektuuri. Hiljem lĂ€ksime koos kohvile ja peale seda hotelli puhkama. Peale uinakut lĂ€ksime suveniire ostma ning portugallaste, itaallastega  ja soomlasega sööma. Kuna Soomlased lahkuvad juba homme, ĂŒritame nendega viimast korda aega veeta. JÀÀme neid vĂ€ga igatsema. Peale Ă”htusööki ĂŒtlesime itaallastele ka viimast korda head aega. JĂ”uti isegi pisaraid valada. Ööseks lĂ€ksime hotelli ning veetsime viimased tunnid Soomlastega.

Kuues pÀev 22.04 laupÀev

Hommik algas vara soomlased takso peale saates. Uuesti magama minnes ja Ă€rgates liikusime kella kĂŒmneks rongijaama, et sĂ”ita Firenzesse. Firenzes kĂ€isime Galleria dell’Accademia . Saime nĂ€ha palju kuulsaid töid ning teha pilti Davidi kujuga. Ilm oli tohutult palav ja vĂ€sitav, mille tĂ”ttu otsustasime minna pastat sööma. Peale seda lĂ€ksid osad meist linna peale jalutama ning ĂŒlejÀÀnud Uffizi galeriisse. Sinna said Ă”pilased Ă”nneks tasuta sisse. Seal oli palju vĂ€ga kuulsaid teoseid nĂ€iteks ,,Veenuse sĂŒnd’’ ,,Kevad’’ ja ,,Meduusa’’. Galerii oli ĂŒldiselt hĂ€mmastavalt suur ja vĂ€ga uhke. PĂ€rastlĂ”unal liikusid meie linna rĂ€ndurid rongijaama, kus Portugaallastega kohtuti. Rong kahjuks ei tulnud ning pidime jĂ€rgmist ootama. Ka jĂ€rgmine rong suutis poolel teel tunniks ajaks seisma jÀÀda, aga lĂ”puks jĂ”udsime Lucasse. Õpetajad ja Annaliisa jĂ”udsid hiljem. Tagasi Luccas plaanisime minna veel viimast korda Portugaallastega sööma, kes kahjuks olid juba magama lĂ€inud. KokkuvĂ”tteks oli pĂ€ev vĂ€ga tore ning muuseumid ja uus linn oli vapustavad.

Seitsmes pĂ€ev 23.04 pĂŒhapĂ€ev

Hommikul suutsime sisse magada ja niinimetatud Itaalia mini Veneetsia jĂ€i meie poolt kĂŒlastamata. Selle asemel veetsime oma vinge pĂ€eva Luccas. KĂ€isime lĂ€bi iga viimase poe ning nurgataguse, mida juba avastanud polnud. Samal ajal ĂŒritasime palju sĂŒĂŒa, kuna teame, et jÀÀme siinset toitu igatsema. Suhtlesime ka palju lĂ€bi interneti Itaallaste ja Soomlastega. Igatseme neid juba vĂ€ga. Õhtul lĂ€ksime viimast korda pitsat sööma ning linnailu nautima. LĂ€ksime varem magama, et homme enam mitte sisse magada. 😉

Kaheksas pÀev 24.04 esmaspÀev

LĂ”puks meie kĂ”igi hirmuks oligi jĂ”udnud kĂ€tte koju minemise pĂ€ev. Selle nĂ€dala jooksul oleme saanud palju uusi sĂ”pru ja tutvusi. Linn Lucca oli saanud meie koduks. Ärkasime kell 5:30, et ilusti seitsmesele rongile jĂ”uda. Hotellist saime hommikusöögi pakid ning ĂŒtlesime head aega hotelli töötajale Markole, kellele Eestist postkaardi lubasime saata. Peale rongi lĂ€ksime Pisast lennuki peale. See oli kĂ”ige raskem lend terve reisi ajal. KĂ”igil oli kohutavalt halb olla. Frankfurdis ootasime tunnikese ning saime sĂ”ita tagasi kodumaale. KokkuvĂ”tteks mis ikka öelda
 oli imeline reis, mis jÀÀb meile kindlasti terveks eluks meelde! Uued kogemused, Ă”petused, sĂ”brad ning kultuur muutsid meid kĂ”iki lĂ€hedamateks ja rohkem iseseisvamaks. JÀÀme kĂ”iki vĂ€ga igatsema ning kogume raha, et kĂ”igiga uuesti kohtuda. TĂ€name selle imelise vĂ”imaluse ning ja kogemuste eest!! 💗