Otse sisu juurde Lülita kõrgkontrastsust Ligipääsetavus

Tallinna Muusika- ja Balletikoolis ehk MUBAs saab suurepärane üldharidus kokku maailmatasemel klassikalise- ja rütmimuusika ning tantsuharidusega.
Õppida saab põhikoolis, gümnaasiumis, kutsekeskharidusõppes, kutseõppes ning eel- ja jätkuõppes. Haridus vastab Eesti Vabariigi õppeprogrammidele.

Tule ja pühendu muusikale ja tantsule MUBAs!

Valdkondade info

Tallinna Muusika-ja Balletikooli 1. klassis saab õppima asuda järgmistele klassikalise muusika erialadele:

  • klahvpillid (klaver, klavessiin, akordion)
  • keelpillid (viiul, altviiul, tšello, kontrabass, harf, klassikaline kitarr, kromaatiline kannel)
  • puhkpillid (flööt, oboe, klarnet, fagott, saksofon, metsasarv, trompet, tromboon, tuuba, plokkflööt)
  • löökpillid

Kontrabassi, puhkpillide ja löökpillide eriala õppimise alustamise vanus on individuaalne, see määratakse lapsevanema ja vastava eriala õpetaja kokkuleppel. Kuni soovitud pilli õppimise alustamiseni on erialaõpe klaveripõhine.

1. klassi komplekteerimisel jälgime erialade mitmekesisust. 2025.a vastuvõtul on eelistatud erialadeks oboe, klarnet, fagott, metsasarv, tromboon, tšello ja kontrabass.
Sarnaste vastuvõtukatsete punktide korral võidakse eelistada ning ootenimekirjast teha pakkumine eelisjärjekorras nende erialade kandidaatidele.

Musikaalsuskatse komponendid
  • Kodus ettevalmistatud lastelaulu esitamine a cappella (max 5p);
  • Õpetaja plaksutatud rütmi matkimine (max 5p);
  • Ühe, kahe ja kolme heli eristamine kuulamise põhjal: õpetaja mängib klaveril ette, õpilane on seljaga (max 4p);
  • Ühe, kahe, kolme heli järelelaulmine: õpetaja mängib klaveril ette (max 6p);
  • Muusikaline mälu: õpetaja lauldud muusikalise fraasi matkimine (max 4p);
  • Muusikalise fraasi lõpetamine: õpetaja alustab fraasiga, jätab pooleli ning õpilane lõpetab fraasi (max 4p);
  • Muusikaline tähelepanu: laps kuulab kaks korda sama muusikalist motiivi, 3. korral otsustab õpetaja mängu põhjal, kas oli sama või erinev (max 3p).

Lisaks on võimalik saada erialainstrumendil esitatud pala(de) eest lisapunkte (max 2p).

Kooliküpsuskatsed

Kooliküpsuskatse sisaldab praktilisi töid, vestlust ning mängulisi tegevusi. Kooliküpsuskatse on koostatud koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava alusel ning arvestatud on Tallinna Muusika- ja Balletikooli põhikooli õppekava. Katse viiakse läbi gruppides (6–8 liiget).
Kooliküpsuskatse koosneb järgmistest osadest:

  • Vestlus ja mängulised tegevused – vestlusel käsitletavad teemad on pere, lasteaed, huvid, aastaring, Eesti jne; vaadeldakse lapse sotsiaalseid ning emotsionaalseid oskusi, koostöövalmidust ja keskendumisvõimet, loovust (max 2p).
  • Kirjutamine – joonistähtedega 1–2-silbiliste sõnade kirjutamine (max 2p);
  • Häälikuanalüüs – sõnade häälimine, häälikute eristamine, hääliku asukoht sõnas, hääldusvigade tajumine (max 2p);
  • Tähelepanu, mõtlemine ja grammatilised suhted – piltide või esemete vaatlus, seoste leidmine, mõistete rakendamine (max 2,5p);
  • Lugemine – tähtede tundmine, 1–2-silbiliste sõnade kokkuveerimine, lugemine joonis- või kirjatähtedega, loetust arusaamine (max 2,5p);
  • Arvutamine – liitmine ja lahutamine 12 piires (max 2p);
  • Mälu – sõnade või esemete meeldejätmine (max 2p).
Tutvumisvestlus

Tutvumisvestlusel koos lapsevanematega saadakse ülevaade vanemate ootustest koolile ning lapse sobivusest Tallinna Muusika- ja Balletikoolis õppimiseks. Hinnatakse motivatsiooni, valmisolekut omandamaks valitud eriala oskus professionaalsel tasemel ning pere- ja koolipoolsete väärtushinnangute sobivust.

Katsed toimuvad kahes voorus. Kõigile kandidaatidele teatatakse peale registreerimisaja lõppu kandideerimisavalduses märgitud e-posti aadressil musikaalsuskatsete ajad. Musikaalsuskatse lävendi ületanud kandidaatidele teatatakse e-posti teel kooliküpsuskatse ja vestluse ajad. Musikaalsuskatse lävendit mitte ületanud kandidaadid katsetel edasi ei osale.

Põhikool

Õppimisvõimalused alates 1. klassist
1. klassis saab õppida:

Täiendav vastuvõtt
2.-9. klassi toimub täiendav vastuvõtt vabadele õppekohtadele. Kuna MUBA ühendab üldharidus- ja muusikaõppe, peavad mõlemad vastama sama klassi tasemele.

Õppimisvõimalused alates 9. klassist
9. klassist lisanduvad valikusse:

Gümnaasium

Gümnaasiumis saab õppida järgmisi erialasid:

Kutseõpe

Kutseõppes saab õppida järgnevatel erialadel:

Kutseõpe MUBAs
MUBA kutseõpe jaguneb kolmeks õppevormiks: eelõpe, kutsekeskharidusõpe ja kutseõpe.
Eelõpe
Eelõpe on kuni 2-aastane ettevalmistav õpe, mis aitab õpilastel valmistuda põhiõppesse astumiseks.

  • Õpilased õpivad samaaegselt teises koolis, kas 8.-9. klassis või gümnaasiumis.
  • Eelõppes toimuvad igal nädalal kaks erialatundi ja kaks solfedžotundi.

Kutsekeskharidusõpe (v.a klaverihäälestaja-tehnik eriala)
Kutsekeskharidusõpe on 4-aastane programm, mille raames omandab õpilane nii keskhariduse kui ka põhjaliku muusikahariduse.

Kutseõpe
Kutseõpe on 3-aastane õpe, mis keskendub ainult muusikaõpingutele.
Sobib neile, kes soovivad õppida muusikat teise gümnaasiumi kõrvalt või asuda õppima pärast gümnaasiumi lõpetamist.

2. klass
  • Musikaalsuskatse
    • vabalt valitud laulu laulmine
    • üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
    • muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
    • fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
    • rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
  • Nootide tundmine viiulivõtmes esimeses oktavis ja bassivõtmes väikeses oktavis. Diees ja bemoll.
  • Ühe võtmemärgiga helistikud ning loomulik moll. Toonika kolmkõla duuris ja mollis. 
  • Rütmiharjutuse plaksutamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
  • Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit:  https://lh5.googleusercontent.com/_KCd5HlPFKk2LiOtM2YzBzAyimeQ5adOCOqf33FPjG-g7i1RKrPk7qrhJZ4R5xTx62HB_tEFemFgE3X30JyaxW_z-TtkpzcFS-rDcr5KtHb8qTnmeKH3rKAJYPmAkxUvO33Lkan0_kdpEJxx7qC4s6Pnk38IL6s0-ylZPO5BcQVilIn53a0Du6L29wzA-b69-BV9vxA

2. klassi näidistest

3. klass
  • Musikaalsuskatse
    • vabalt valitud laulu laulmine
    • üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
    • muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
    • fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
    • rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
  • Kuni kahe võtmemärgiga helistikud, nende ehitamine ja laulmine (loomulik duur, loomulik ja harmooniline moll – heliread ja põhikolmkõlad).
  • Intervallide astmelise suuruse määramine.
  • Lihtsama harjutuse laulmine (c-d-e, do-re-mi või JO-LE-MI).
  • Rütmiharjutuse koputamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
  • Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit:

3. klassi näidistest

4. klass
  • Musikaalsuskatse
    • vabalt valitud laulu laulmine
    • üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
    • muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
    • fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
    • rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
  • Kuni kolme võtmemärgiga helistikud, nende ehitamine ja laulmine (loomulik duur, loomulik ja harmooniline moll ─ heliread ja põhikolmkõlad).
  • Toonika kolmkõla pööramine.
  • Lihtsama harjutuse laulmine (c-d-e, do-re-mi või JO-LE-MI).
  • Rütmiharjutuse koputamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
  • Lihtintervallid priimist kvindini – intervallide määramine kuulmise põhjal ja helistikus.
  • Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit: https://lh4.googleusercontent.com/MmaSk4TIRm3NCeq_qrI5NQ0npVgWWlIlHEtk9O2krlf6lRtX1SaDMG6h3BEW2PXiH0xJFAI0oHRMY93rWg-XhxAgLqP1cQ7ucJ6mk3K2clUVomhbsBHMADnd2KU9Z5vYoqKx3U-vl4icKmo9PZvlOyi9letgrSbjsbQXsPUuY60RBaGZ9eDmCXFefJ_NPAtX_4lxQbE

4. klassi näidistest

5. klass

Vastuvõtukatse 5. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni nelja võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur, loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine helistikus.
  • Põhikolmkõlad duuris ja mollis, I kolmkõla pöörded duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ning määramine helistikus.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.
  • Meloodiline diktaat pikkusega 4 takti, 2/4 taktimõõdus ja kuni kahe märgiga helistikus.

5. klassi näidistest
5. klassi näidisdiktaat

6. klass

Vastuvõtukatse 6. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni viie võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Lihtintervallide ehitamineja määramine helistikus ning etteantud noodist.
  • Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
  • V7 põhikujus duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
  • Diktaat.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

6. klassi näidistest

7. klass

Vastuvõtukatse 7. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni kuue võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll)
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine helistikus ning etteantud noodist.
  • Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • V7 pöörete ja lahendustega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
  • Diktaat.
  • Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega ning kõrvalastmete kolmkõlad ja V7 põhikujus.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

7. klassi näidistest

8. klass

Vastuvõtukatse 8. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulikja harmooniline duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine etteantud noodist ninghelistikus.
  • Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
  •  V7 pööretega duuris ja mollis – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
  • VII7 põhikujus duuris, >VII7 põhikujus duuris ja mollis koos lahendusega toonikasse – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
  • II7 põhikujus duuris koos lahendusega V-sse ja läbi V43  I-sse –ehitamine, laulmine jamääramine helistikus.
  • Diktaat.
  • Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega, kõrvalastmete kolmkõlad, V7 pööretega, >VII7  põhikujus mollis; VII7  ja II7 põhikujus duuris.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

8. klassi näidistest

9. klass

Vastuvõtukatse 9. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik ja harmooniline duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll ─ viiuli- ja bassivõtmes).
  • Kromaatilise duuri ja molli õigekiri.
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  •  Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramineetteantud noodist.
  •  Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal ning ehitamine etteantud noodist (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus või etteantud noodist.
  • V7 pööretega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • VII7 ja >VII7 pööretega duuris ja >VII7 pööretega mollis, lahendustega I ja läbi V7 vastava pöörde I – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • II7 põhikujus duuris ja mollis, lahendustega V-sse ja läbi V43  I-sse – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • Diktaat.
  • Erinevate septakordide (väike mažoorne septakord, vähendatud septakord, poolvähendatud septakord, väike minoorne septakord, suur mažoorne septakord) määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega, kõrvalastmete kolmkõlad, V7 pööretega, II7 põhikujus, >VII7 pööretega; lisaks duuris VII7 pööretega.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

9. klassi näidistest

Gümnaasium
  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (viiuli- ja bassivõtmes).
  • Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
  • Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, kõrvalkolmkõlad (II, II6, III, VI), V7 antud helistikus, mažoor- ja minoorkolmkõla pööretega antud noodist ↑↓

I osa kirjalik: muusikalise kuulmise test

  • Intervallide määramine ja ehitamine
  • Akordide määramine elementaarstruktuuris ja ehitamine
  • Funktsiooniharjutus
  • Astmediktaat (numbritega)
  • 2 erineva raskusega meloodiadiktaati

II osa suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.

Näidistest gümnaasiumisse astujale
Näidis: Noodist laulmine gümnaasiumisse astujale
Näidistesti vastused gümnaasiumisse astujale
Näidistesti helifailid gümnaasiumile

Kutsekeskharidus- ja kutseõpe
  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (viiuli- ja bassivõtmes).
  • Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
  • Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, kõrvalkolmkõlad (II, II6, III, VI), V7 antud helistikus, mažoor- ja minoorkolmkõla pööretega antud noodist ↑↓

I osa kirjalik: muusikalise kuulmise test

  • Intervallide määramine ja ehitamine
  • Akordide määramine elementaarstruktuuris ja ehitamine
  • Funktsiooniharjutus
  • Astmediktaat (numbritega)
  • 2 erineva raskusega meloodiadiktaati

II osa suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.

Näidistest põhiõppesse astujale
Näidis: Noodist laulmine põhiõppesse astujale
Näidistesti vastused põhiõppesse astujale
Näidistesti helifailid põhiõppele

Eelõpe
  •  Helistikud 1–2 võtmemärki (loomulik mažoor, loomulik, harmooniline ja meloodiline minoor)
  •  Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
  •  Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, mažoor- ja minoorkolmkõla antud noodist ↑↓

I kirjalik: muusikalise kuulmise ja muusikateooria test

  • intervallide määramine (harmoonilised ja meloodilised intervallid)
  • astmediktaat (numbritega)
  • meloodiadiktaat
  • intervallide ja akordide ehitamine

II suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.

Näidistest eelõppesse astujale
Näidis: noodist laulmine eelõppesse astujale
Näidistesti vastused eelõppesse astujale
Näidistesti helifailid eelõppele

Juhul, kui sisseastuja ei ole eelnevat haridust omandanud eesti õppekeelega koolis, sooritab ta täiendavalt eesti keele testi.
Õpilaskandidaadiga kohtub vähemalt üks MUBA eesti keele õpetaja, kes valmistab vastavalt sisseastuja tasemele (klass või kursus, kuhu soovib astuda) ette kirjaliku testi ning juhib suulist vestlus. Eesti keele test (lühike kirjalik ülesanne ja vestlus kokku) kestab 15 minutit, selle eesmärk on kindlaks teha sisseastuja eesti keele üldtase ja sellele vastavalt anda vajadusel soovitusi keeleoskuse arendamiseks, et õppija eestikeelsel õppekaval hakkama saaks. Kirjalik ülesanne ei kujuta endast grammatikatesti, vaid vaatleb funktsionaalset lugemisoskust (kas õppija saab tekstist aru) ning kirjalikku väljendust (milles peegeldub ka loomulik õigekirja valdamine).
Hinnatakse suulist- ja kirjalikku eneseväljendust viiepallisüsteemis. Eesti keele testi positiivse soorituse lävendiks on 3 punkti.

Põhikool

Rütmimuusikat saab õppima asuda alates 5. klassist.
Õppida saab:

Täiendav vastuvõtt
6.-9. klassi toimub täiendav vastuvõtt vabadele õppekohtadele. Kuna MUBA ühendab üldharidus- ja muusikaõppe, peavad mõlemad vastama sama klassi tasemele.

Kutseõpe

Kutseõppes saab õppida järgnevatel erialadel:

Kutseõpe MUBAs
MUBA kutseõpe jaguneb kolmeks õppevormiks: eelõpe, kutsekeskharidusõpe ja kutseõpe.
Eelõpe (v.a helindamise eriala)
Eelõpe on kuni 2-aastane ettevalmistav õpe, mis aitab õpilastel valmistuda põhiõppesse astumiseks.

  • Õpilased õpivad samaaegselt teises koolis, kas 8.-9. klassis või gümnaasiumis.
  • Eelõppes toimuvad igal nädalal kaks erialatundi ja kaks solfedžotundi, valikainena ansambel.

Kutsekeskharidusõpe
Kutsekeskharidusõpe on 4-aastane programm, mille raames omandab õpilane nii keskhariduse kui ka põhjaliku muusikahariduse.

Kutseõpe
Kutseõpe on 3-aastane õpe, mis keskendub ainult muusikaõpingutele. Õppima asumine peale gümnaasiumi lõpetamist.

5.-6. klass

7.-8. klass

9. klass

Kutsekeskharidus- ja kutseõpe

Põhikatsele pääsemiseks tuleb läbida eelkatse. Selleks lisada kandideerimisankeedile 4 videot.
Positiivse soorituse lävendiks on vähemalt 3 punkti. Kui kandidaat eelkatsel lävendit ei ületa, siis ta põhikatsetel osaleda ei saa.
Lisaküsimuste korral võtta ühendust: tonu.laikre@muba.edu.ee

Lisada enne kandideerimistähtaja lõppu kandideerimisavaldusele 4 videot.
Tähtis:

  • Esimese kolme video salvestamisel jälgi, et vaataja jaoks oleks selgelt nähtav nii ekraanil toimuv kui ka Sinu nägu (profiilis) ning hiirt hoidev käsi. Selleks aseta kaamera salvestamisel lauale külili või palu kellegi abi.
  • Vastused ütle eesti keeles enne hiirele vajutamist (näit. mitte “Dominant 7th” vaid “seitse”).
  • Õigete vastuste protsent peab olema min 80.
  • Kui aeg saab täis, siis kliki View Report peale ning näita vähemalt 10 sekundit selgelt ekraanil (vii kaamera lähemale ning teravusta pilt) tulemust ning seadeid. Keri pilti ka alla, kui osa infost jääb esialgu välja.

Võid teha vastamist ka keerulisemaks (näit noodid suurema ulatusega, intervallid üle oktavi, nõutust rohkem akorde). Ülevaade Sinu solfedžo oskustest täiustub nii veelgi.

Nootide visuaalne tuvastamine (min 20 õiget vastust minutis)

Link: https://www.musictheory.net/exercises/note
Seaded (hammasratas paremal üleval):

  • Võtmed (Clefs): vali teine ja kolmas rida – viiulivõti (Treble Clef) ning bassivõti (Bass Clef)
  • Ulatus (Range): mõlemas võtmes alumine noot esimese alumise abijoone all ning ülemine noot ülemise esimese abijoone peal
  • Asukohad (Positions): vali esimene (Lines and Spaces)
  • Helistikud (Key Signatures): vali esimesed 4 rida (0–3 bemolli ja dieesi)
  • Noodinimed (Note Names): vali esimene rida (Letters)
  • Abi (Helpers): väljas (Off)
  • Juhuslikud märgid (Accidentals): sees (On)
  • Filter (Note Filter): väljas (Off)
  • Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)

Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode’i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)

Intervallide kuuldeline tuvastamine (min 10 õiget vastust minutis)

Link: https://www.musictheory.net/exercises/ear-interval
Seaded:

  • Intervallid (Intervals): vali intervallid alates väikesest sekundist (Minor 2nd) kuni puhta oktavini (Octave). NB! Jäta välja puhas priim (Unison)
  • Esitusviis (Play Mode): vali esimesed kolm (üles, alla, koos)
  • Ulatus (Range): C3 – C6
  • Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)

Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode’i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)

Akordide kuuldeline tuvastamine (min 5 õiget vastust minutis)

Link: https://www.musictheory.net/exercises/ear-chord
Seaded:

  • Akordid (Chords): vali duur (Major Triad), moll (Minor Triad), vähendatud kolmkõla (Diminished Triad), 7 (Dominant 7th), maj (Major 7th), moll seitse (m7), pooldim (Half-diminished 7th).
  • Pöörded (Inversions): tee aktiivseks
  • Esitusviis (Play Mode): vali ainult esimene (koos)
  • Ulatus (Range): C3 – C5.
  • Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)

Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode-i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)

Vabalt valitud laul

Laula (a capella) näoga kaamerasse vabalt valitud laulu salm ja refrään.

(iga õpilane saab individuaalse aja, igaühele 5 min)

  1. Intervallide kuuldeline eristamine oktaavi piires (v.2 – p. 8)
    Hindamine: mida kiiremini, seda rohkem punkte, maksimum 10p
  2. Nootide asukoha tundmine vahemikus suure oktavi C (C2) – II oktavi a (A5)
    Hindamine: mida kiiremini, seda rohkem punkte, maksimum 10p
  3. Akordide (pööreteta, rohkem punkte saab pööretega) äratundmine klaviatuuril: Vaata siit
    * kolmkõlad – duur, moll
    * septakordid – 7, maj, m7, poolvähendatud (väike)
    Hindamine: mida kiiremini, seda rohkem punkte, maksimum 10p
    Lisapunkte saad, kui ütled täpse akordimärgi (näit. Dm7/A „D moll seitse A bassiga”)
  4. Õpetaja poolt ettemängitud meloodialõigu järelelaulmine (õpilane valib endale sobivad nimetused):
    * numbritega (1,2,3…7) / jo-le-mi…ti / do-re-mi…si / c,d,e… b (h)
    * Täiesti algajad – võite laulda ka näit „la-la-la”, sel juhul antud ülesandes miinimumpunktid (1-3p)
    Hindamine: mida keerukama käigu õigesti järgi laulad, seda rohkem punkte saad, maksimum 10p
Eelõpe

Juhul, kui sisseastuja ei ole eelnevat haridust omandanud eesti õppekeelega koolis, sooritab ta täiendavalt eesti keele testi.
Õpilaskandidaadiga kohtub vähemalt üks MUBA eesti keele õpetaja, kes valmistab vastavalt sisseastuja tasemele (klass või kursus, kuhu soovib astuda) ette kirjaliku testi ning juhib suulist vestlus. Eesti keele test (lühike kirjalik ülesanne ja vestlus kokku) kestab 15 minutit, selle eesmärk on kindlaks teha sisseastuja eesti keele üldtase ja sellele vastavalt anda vajadusel soovitusi keeleoskuse arendamiseks, et õppija eestikeelsel õppekaval hakkama saaks. Kirjalik ülesanne ei kujuta endast grammatikatesti, vaid vaatleb funktsionaalset lugemisoskust (kas õppija saab tekstist aru) ning kirjalikku väljendust (milles peegeldub ka loomulik õigekirja valdamine).
Hinnatakse suulist- ja kirjalikku eneseväljendust viiepallisüsteemis. Eesti keele testi positiivse soorituse lävendiks on 3 punkti.

Põhikool

Balletti saab õppima asuda alates 5. klassist. 5. klassi astujalt ei oodata erialaseid oskusi.
6.-9. klassi astuja erialane tase peab vastama MUBA vastava sama klassi tasemele.

Kutseõpe

Kutsekeskharidusõpe on 3-aastane programm, mille raames omandab õpilane nii keskhariduse kui tantsuhariduse.
Kutseõpe on 3-aastane õpe, mis keskendub ainult tantsuõpingutele.

Vastuvõtunõuded

Täpsed vastuvõtunõuded on kirjeldatud balleti eriala alalehel.

Jätkuõppes saab õppida:
pilliõppejuhendaja
ansamblijuhendaja
koorijuht
muusikaproduktsioon
muusikaettevõtluse spetsialist


Jätkuõpe on 1-aastane õpe. Õppima ootame muusika erialade 4. kvalifikatsioonitaseme kutse või vastavate kompetentsidega isikuid, kellel on vähemalt keskharidus.

Sisseastumise info

Täpse vastuvõtu ajakava avaldame jaanuaris 2025.

Alanud on registreerimine solfedžo ettevalmistuskursustele, mis algavad jaanuaris 2025.
13.01-05.05.2025 Solfedžokursus MUBA klassikalise muusika suuna kutseõppesse sisseastujatele, koolitajaks Kaie Kant
15.01-07.05.2025    Solfedžokursus MUBA põhikooli rütmimuusika suuna sisseastujatele, koolitajaks Tõnu Laikre
15.01-30.04.2025 Rütmimuusika solfedžo algajatele, koolitajaks Tõnu Laikre

Täiendav info:

Sirje Mõttus

Täiendõppe projektijuht

Musikaalsuskatse komponendid
  • Kodus ettevalmistatud lastelaulu esitamine a cappella (max 5p);
  • Õpetaja plaksutatud rütmi matkimine (max 5p);
  • Ühe, kahe ja kolme heli eristamine kuulamise põhjal: õpetaja mängib klaveril ette, õpilane on seljaga (max 4p);
  • Ühe, kahe, kolme heli järelelaulmine: õpetaja mängib klaveril ette (max 6p);
  • Muusikaline mälu: õpetaja lauldud muusikalise fraasi matkimine (max 4p);
  • Muusikalise fraasi lõpetamine: õpetaja alustab fraasiga, jätab pooleli ning õpilane lõpetab fraasi (max 4p);
  • Muusikaline tähelepanu: laps kuulab kaks korda sama muusikalist motiivi, 3. korral otsustab õpetaja mängu põhjal, kas oli sama või erinev (max 3p).

Lisaks on võimalik saada erialainstrumendil esitatud pala(de) eest lisapunkte (max 2p).

Kooliküpsuskatsed

Kooliküpsuskatse sisaldab praktilisi töid, vestlust ning mängulisi tegevusi. Kooliküpsuskatse on koostatud koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava alusel ning arvestatud on Tallinna Muusika- ja Balletikooli põhikooli õppekava. Katse viiakse läbi gruppides (6–8 liiget).
Kooliküpsuskatse koosneb järgmistest osadest:

  • Vestlus ja mängulised tegevused – vestlusel käsitletavad teemad on pere, lasteaed, huvid, aastaring, Eesti jne; vaadeldakse lapse sotsiaalseid ning emotsionaalseid oskusi, koostöövalmidust ja keskendumisvõimet, loovust (max 2p).
  • Kirjutamine – joonistähtedega 1–2-silbiliste sõnade kirjutamine (max 2p);
  • Häälikuanalüüs – sõnade häälimine, häälikute eristamine, hääliku asukoht sõnas, hääldusvigade tajumine (max 2p);
  • Tähelepanu, mõtlemine ja grammatilised suhted – piltide või esemete vaatlus, seoste leidmine, mõistete rakendamine (max 2,5p);
  • Lugemine – tähtede tundmine, 1–2-silbiliste sõnade kokkuveerimine, lugemine joonis- või kirjatähtedega, loetust arusaamine (max 2,5p);
  • Arvutamine – liitmine ja lahutamine 12 piires (max 2p);
  • Mälu – sõnade või esemete meeldejätmine (max 2p).
Tutvumisvestlus

Tutvumisvestlusel koos lapsevanematega saadakse ülevaade vanemate ootustest koolile ning lapse sobivusest Tallinna Muusika- ja Balletikoolis õppimiseks. Tutvumisvestlus hõlmab lapse üldist arengut, sotsiaalseid oskusi, teadmisi iseendast, huvisid ja üldisi pereväärtusi. Vestluse käigus tutvustatakse kooli põhiväärtusi, traditsioone ja arutatakse võimalikku edasist koostööd ja valmisolekut muusikaõpinguteks.

2. klass
  • Musikaalsuskatse
    • vabalt valitud laulu laulmine
    • üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
    • muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
    • fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
    • rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
  • Nootide tundmine viiulivõtmes esimeses oktavis ja bassivõtmes väikeses oktavis. Diees ja bemoll.
  • Ühe võtmemärgiga helistikud ning loomulik moll. Toonika kolmkõla duuris ja mollis. 
  • Rütmiharjutuse plaksutamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
  • Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit:  https://lh5.googleusercontent.com/_KCd5HlPFKk2LiOtM2YzBzAyimeQ5adOCOqf33FPjG-g7i1RKrPk7qrhJZ4R5xTx62HB_tEFemFgE3X30JyaxW_z-TtkpzcFS-rDcr5KtHb8qTnmeKH3rKAJYPmAkxUvO33Lkan0_kdpEJxx7qC4s6Pnk38IL6s0-ylZPO5BcQVilIn53a0Du6L29wzA-b69-BV9vxA

2. klassi näidistest

3. klass
  • Musikaalsuskatse
    • vabalt valitud laulu laulmine
    • üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
    • muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
    • fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
    • rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
  • Kuni kahe võtmemärgiga helistikud, nende ehitamine ja laulmine (loomulik duur, loomulik ja harmooniline moll – heliread ja põhikolmkõlad).
  • Intervallide astmelise suuruse määramine.
  • Lihtsama harjutuse laulmine (c-d-e, do-re-mi või JO-LE-MI).
  • Rütmiharjutuse koputamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
  • Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit:

3. klassi näidistest

4. klass
  • Musikaalsuskatse
    • vabalt valitud laulu laulmine
    • üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
    • muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
    • fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
    • rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
  • Kuni kolme võtmemärgiga helistikud, nende ehitamine ja laulmine (loomulik duur, loomulik ja harmooniline moll ─ heliread ja põhikolmkõlad).
  • Toonika kolmkõla pööramine.
  • Lihtsama harjutuse laulmine (c-d-e, do-re-mi või JO-LE-MI).
  • Rütmiharjutuse koputamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
  • Lihtintervallid priimist kvindini – intervallide määramine kuulmise põhjal ja helistikus.
  • Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit: https://lh4.googleusercontent.com/MmaSk4TIRm3NCeq_qrI5NQ0npVgWWlIlHEtk9O2krlf6lRtX1SaDMG6h3BEW2PXiH0xJFAI0oHRMY93rWg-XhxAgLqP1cQ7ucJ6mk3K2clUVomhbsBHMADnd2KU9Z5vYoqKx3U-vl4icKmo9PZvlOyi9letgrSbjsbQXsPUuY60RBaGZ9eDmCXFefJ_NPAtX_4lxQbE

4. klassi näidistest

5. klass

Vastuvõtukatse 5. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni nelja võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur, loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine helistikus.
  • Põhikolmkõlad duuris ja mollis, I kolmkõla pöörded duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ning määramine helistikus.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.
  • Meloodiline diktaat pikkusega 4 takti, 2/4 taktimõõdus ja kuni kahe märgiga helistikus.

5. klassi näidistest
5. klassi näidisdiktaat

6. klass

Vastuvõtukatse 6. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni viie võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Lihtintervallide ehitamineja määramine helistikus ning etteantud noodist.
  • Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
  • V7 põhikujus duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
  • Diktaat.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

6. klassi näidistest

7. klass

Vastuvõtukatse 7. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni kuue võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll)
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine helistikus ning etteantud noodist.
  • Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • V7 pöörete ja lahendustega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
  • Diktaat.
  • Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega ning kõrvalastmete kolmkõlad ja V7 põhikujus.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

7. klassi näidistest

8. klass

Vastuvõtukatse 8. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulikja harmooniline duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine etteantud noodist ninghelistikus.
  • Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
  •  V7 pööretega duuris ja mollis – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
  • VII7 põhikujus duuris, >VII7 põhikujus duuris ja mollis koos lahendusega toonikasse – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
  • II7 põhikujus duuris koos lahendusega V-sse ja läbi V43  I-sse –ehitamine, laulmine jamääramine helistikus.
  • Diktaat.
  • Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega, kõrvalastmete kolmkõlad, V7 pööretega, >VII7  põhikujus mollis; VII7  ja II7 põhikujus duuris.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

8. klassi näidistest

9. klass

Vastuvõtukatse 9. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik ja harmooniline duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll ─ viiuli- ja bassivõtmes).
  • Kromaatilise duuri ja molli õigekiri.
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  •  Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramineetteantud noodist.
  •  Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal ning ehitamine etteantud noodist (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus või etteantud noodist.
  • V7 pööretega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • VII7 ja >VII7 pööretega duuris ja >VII7 pööretega mollis, lahendustega I ja läbi V7 vastava pöörde I – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • II7 põhikujus duuris ja mollis, lahendustega V-sse ja läbi V43  I-sse – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • Diktaat.
  • Erinevate septakordide (väike mažoorne septakord, vähendatud septakord, poolvähendatud septakord, väike minoorne septakord, suur mažoorne septakord) määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega, kõrvalastmete kolmkõlad, V7 pööretega, II7 põhikujus, >VII7 pööretega; lisaks duuris VII7 pööretega.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

9. klassi näidistest

Gümnaasium
  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (viiuli- ja bassivõtmes).
  • Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
  • Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, kõrvalkolmkõlad (II, II6, III, VI), V7 antud helistikus, mažoor- ja minoorkolmkõla pööretega antud noodist ↑↓

I osa kirjalik: muusikalise kuulmise test

  • Intervallide määramine ja ehitamine
  • Akordide määramine elementaarstruktuuris ja ehitamine
  • Funktsiooniharjutus
  • Astmediktaat (numbritega)
  • 2 erineva raskusega meloodiadiktaati

II osa suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.

Näidistest gümnaasiumisse astujale
Näidis: Noodist laulmine gümnaasiumisse astujale
Näidistesti vastused gümnaasiumisse astujale
Näidistesti helifailid gümnaasiumile

Kutsekeskharidus- ja kutseõpe
  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (viiuli- ja bassivõtmes).
  • Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
  • Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, kõrvalkolmkõlad (II, II6, III, VI), V7 antud helistikus, mažoor- ja minoorkolmkõla pööretega antud noodist ↑↓

I osa kirjalik: muusikalise kuulmise test

  • Intervallide määramine ja ehitamine
  • Akordide määramine elementaarstruktuuris ja ehitamine
  • Funktsiooniharjutus
  • Astmediktaat (numbritega)
  • 2 erineva raskusega meloodiadiktaati

II osa suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.

Näidistest põhiõppesse astujale
Näidis: Noodist laulmine põhiõppesse astujale
Näidistesti vastused põhiõppesse astujale
Näidistesti helifailid põhiõppele

Eelõpe
  •  Helistikud 1–2 võtmemärki (loomulik mažoor, loomulik, harmooniline ja meloodiline minoor)
  •  Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
  •  Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, mažoor- ja minoorkolmkõla antud noodist ↑↓

I kirjalik: muusikalise kuulmise ja muusikateooria test

  • intervallide määramine (harmoonilised ja meloodilised intervallid)
  • astmediktaat (numbritega)
  • meloodiadiktaat
  • intervallide ja akordide ehitamine

II suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.

Näidistest eelõppesse astujale
Näidis: noodist laulmine eelõppesse astujale
Näidistesti vastused eelõppesse astujale
Näidistesti helifailid eelõppele

5.-6. klass

7.-8. klass

9. klass

Kutsekeskharidus- ja kutseõpe

Põhikatsele pääsemiseks tuleb läbida eelkatse. Selleks lisada kandideerimisankeedile 4 videot.
Positiivse soorituse lävendiks on vähemalt 3 punkti. Kui kandidaat eelkatsel lävendit ei ületa, siis ta põhikatsetel osaleda ei saa.
Lisaküsimuste korral võtta ühendust: tonu.laikre@muba.edu.ee

Lisada enne kandideerimistähtaja lõppu kandideerimisavaldusele 4 videot.
Tähtis:

  • Esimese kolme video salvestamisel jälgi, et vaataja jaoks oleks selgelt nähtav nii ekraanil toimuv kui ka Sinu nägu (profiilis) ning hiirt hoidev käsi. Selleks aseta kaamera salvestamisel lauale külili või palu kellegi abi.
  • Vastused ütle eesti keeles enne hiirele vajutamist (näit. mitte “Dominant 7th” vaid “seitse”).
  • Õigete vastuste protsent peab olema min 80.
  • Kui aeg saab täis, siis kliki View Report peale ning näita vähemalt 10 sekundit selgelt ekraanil (vii kaamera lähemale ning teravusta pilt) tulemust ning seadeid. Keri pilti ka alla, kui osa infost jääb esialgu välja.

Võid teha vastamist ka keerulisemaks (näit noodid suurema ulatusega, intervallid üle oktavi, nõutust rohkem akorde). Ülevaade Sinu solfedžo oskustest täiustub nii veelgi.

Nootide visuaalne tuvastamine (min 20 õiget vastust minutis)

Link: https://www.musictheory.net/exercises/note
Seaded (hammasratas paremal üleval):

  • Võtmed (Clefs): vali teine ja kolmas rida – viiulivõti (Treble Clef) ning bassivõti (Bass Clef)
  • Ulatus (Range): mõlemas võtmes alumine noot esimese alumise abijoone all ning ülemine noot ülemise esimese abijoone peal
  • Asukohad (Positions): vali esimene (Lines and Spaces)
  • Helistikud (Key Signatures): vali esimesed 4 rida (0–3 bemolli ja dieesi)
  • Noodinimed (Note Names): vali esimene rida (Letters)
  • Abi (Helpers): väljas (Off)
  • Juhuslikud märgid (Accidentals): sees (On)
  • Filter (Note Filter): väljas (Off)
  • Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)

Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode’i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)

Intervallide kuuldeline tuvastamine (min 10 õiget vastust minutis)

Link: https://www.musictheory.net/exercises/ear-interval
Seaded:

  • Intervallid (Intervals): vali intervallid alates väikesest sekundist (Minor 2nd) kuni puhta oktavini (Octave). NB! Jäta välja puhas priim (Unison)
  • Esitusviis (Play Mode): vali esimesed kolm (üles, alla, koos)
  • Ulatus (Range): C3 – C6
  • Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)

Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode’i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)

Akordide kuuldeline tuvastamine (min 5 õiget vastust minutis)

Link: https://www.musictheory.net/exercises/ear-chord
Seaded:

  • Akordid (Chords): vali duur (Major Triad), moll (Minor Triad), vähendatud kolmkõla (Diminished Triad), 7 (Dominant 7th), maj (Major 7th), moll seitse (m7), pooldim (Half-diminished 7th).
  • Pöörded (Inversions): tee aktiivseks
  • Esitusviis (Play Mode): vali ainult esimene (koos)
  • Ulatus (Range): C3 – C5.
  • Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)

Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode-i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)

Vabalt valitud laul

Laula (a capella) näoga kaamerasse vabalt valitud laulu salm ja refrään.

(iga õpilane saab individuaalse aja, igaühele 5 min)

  1. Intervallide kuuldeline eristamine oktaavi piires (v.2 – p. 8)
    Hindamine: mida kiiremini, seda rohkem punkte, maksimum 10p
  2. Nootide asukoha tundmine vahemikus suure oktavi C (C2) – II oktavi a (A5)
    Hindamine: mida kiiremini, seda rohkem punkte, maksimum 10p
  3. Akordide (pööreteta, rohkem punkte saab pööretega) äratundmine klaviatuuril: Vaata siit
    * kolmkõlad – duur, moll
    * septakordid – 7, maj, m7, poolvähendatud (väike)
    Hindamine: mida kiiremini, seda rohkem punkte, maksimum 10p
    Lisapunkte saad, kui ütled täpse akordimärgi (näit. Dm7/A „D moll seitse A bassiga”)
  4. Õpetaja poolt ettemängitud meloodialõigu järelelaulmine (õpilane valib endale sobivad nimetused):
    * numbritega (1,2,3…7) / jo-le-mi…ti / do-re-mi…si / c,d,e… b (h)
    * Täiesti algajad – võite laulda ka näit „la-la-la”, sel juhul antud ülesandes miinimumpunktid (1-3p)
    Hindamine: mida keerukama käigu õigesti järgi laulad, seda rohkem punkte saad, maksimum 10p
Eelõpe

Juhul, kui sisseastuja ei ole eelnevat haridust omandanud eesti õppekeelega koolis, sooritab ta täiendavalt eesti keele testi.
Õpilaskandidaadiga kohtub vähemalt üks MUBA eesti keele õpetaja, kes valmistab vastavalt sisseastuja tasemele (klass või kursus, kuhu soovib astuda) ette kirjaliku testi ning juhib suulist vestlus. Eesti keele test (lühike kirjalik ülesanne ja vestlus kokku) kestab 15 minutit, selle eesmärk on kindlaks teha sisseastuja eesti keele üldtase ja sellele vastavalt anda vajadusel soovitusi keeleoskuse arendamiseks, et õppija eestikeelsel õppekaval hakkama saaks. Kirjalik ülesanne ei kujuta endast grammatikatesti, vaid vaatleb funktsionaalset lugemisoskust (kas õppija saab tekstist aru) ning kirjalikku väljendust (milles peegeldub ka loomulik õigekirja valdamine).
Hinnatakse suulist- ja kirjalikku eneseväljendust viiepallisüsteemis. Eesti keele testi positiivse soorituse lävendiks on 3 punkti.

Balleti erialale põhikooli ja kutseõppe õppekavale sisseastujate eesti keele testi eesmärk  on välja selgitada õppija täiendava eesti keele õppe vajadus. Eesti keele oskust hinnatakse informatiivselt ilma numbrilise hindeta perevestluse käigus.

Kooli juhenddokumendid

Süvendatud individuaalne pilliõpe algab kohe õppima asumisel
– klassikalises muusikas alates 1. klassist,
– rütmimuusikas alates 5. klassist.

Katsed on võimalik sooritada kahele erialale. Selleks tuleb esitada kaks kandideerimisavaldust.
Õppida saab korraga ühel erialal.

Konsultatsioonid on tasuta.

MUBA õppekeeleks põhikoolis ja gümnaasiumis on EESTI KEEL.
Kutseõppe tasemeõppe õppekeeled on eesti ja inglise keel.

Koolis on kohvik-söökla, kus toitu valmistatakse kohapeal.
Riik toetab põhikooli, gümnaasiumi ja kutsekeskhariduse õpilaste lõunasööki. Seega see on õpilastele tasuta.
Balletiõpilastel on lisaks lõunasöögile tasuta ka oode.

Tunnid algus oleneb sellest, mis õppekaval õpitakse.
Algklassides, põhikoolis ja gümnaasiumis algavad tunnid üldjuhul 9:00.

Eelõppe õppekava “Kutseõpe põhikoolis ja gümnaasiumis” on noortele, kes tulevikus soovivad sisse astuda meie kooli põhiõppesse, aga vajavad põhiõppe sisseastumiskatsete taseme saavutamiseks eelnevat õpet.
Eelõppes saab õppida, kui õpid samal ajal põhikooli või gümnaasiumi 8.-12. klassis ja omad vähemalt 7. klassi üldharidust.

Jah

Jah

Õpilaskodu kohta saavad taotleda väljaspool Tallinna elavad MUBA õpilased.

Õpilaskodu on põhihariduse, gümnaasiumi ja kutsekeskhariduse õppekavadel tasuta.

Saale Kivimaker

Sisseastumise koordinaator