Otse sisu juurde Lülita kõrgkontrastsust Ligipääsetavus

Klassikalise laulu osakonna õpilased omandavad laiahaardelise erialase ja üldmuusikalise hariduse.

Õppeainete seas on soolo- ja ansamblilaul, näitlejameisterlikkus, lavakõne, lavaline liikumine, lauluteatri alused, itaalia keel. Kool pakub noortele rohkelt esinemisvõimalusi. Lauluosakonna õpilased on edukalt esinenud nii vabariiklikel kui ka rahvusvahelistel konkurssidel.
Meie vilistlased on edukalt jätkanud lauluõpinguid EMTAs, Helsingi Sibeliuse Akadeemias, Haagi Kuninglikus Konservatooriumis, Šoti Kuninglikus Konservatooriumis, Londoni Guildhalli Muusika- ja Teatrikoolis, Viini Muusika- ja Teatriülikoolis.

Lauluõpetajad

Heli Veskus
Kädy Plaas-Kala
Oliver Kuusik
Eha Pärg
Arete Kerge
Annaliisa Otsa
Triin Ella
Kristina Vähi

Hääleseade õpetajad

Külli Kiivet
Triin Ella
Kristina Vähi
Arete Kerge
Eha Pärg
Oliver Kuusik
Kädy Plaas-Kala

Kontsertmeistrid

Vladima Jeremja
Alla Kitas
Katrin Naan
Katrin Peitre
Reinut Tepp

Eriala toetavad õppeained

Kristin Pukka Murula – lavalise liikumise juhendaja
Iris Oja – kaasaegse muusika valikaine
Eduard Tee – näitlejameisterlikkus
Annaliisa Otsa – lavakõne ja lauluteatri alused

  • Klassikalist laulu saab MUBAs õppida alates 9. klassist. (õppekava ja tunnijaotusplaan)
  • Gümnaasium (õppekava ja tunnijaotusplaan)
  • Kutsekeskharidusõpe põhihariduse baasil on 4-aastane programm, mille raames omandab õpilane nii keskhariduse kui ka põhjaliku muusikahariduse. (õppekava ja tunnijaotusplaan)
  • Kutseõpe on 3-aastane õpe, mis keskendub ainult muusikaõpingutele. Sobib neile, kes soovivad õppida muusikat teise gümnaasiumi kõrvalt või asuda õppima pärast gümnaasiumi lõpetamist.(õppekava ja tunnijaotusplaan)
  • Eelõpe on kuni 2-aastane ettevalmistav õpe, mis aitab õpilastel valmistuda põhiõppesse astumiseks. Õpilased õpivad samaaegselt teises koolis, kas 8.-9. klassis või gümnaasiumis.(tunnijaotusplaan)
    Tunnijaotusplaanid on näidised ja võivad muutuda!
  • Esitada kandideerimisavaldus ning vajalikud dokumendid.
  • Sooritada vastuvõtukatse erialas.
  • Läbida erialakatse päeval muusikalise kuulmise katse.
  • Varasemalt solfedžot õppinud kandidaatidel peale muusikalise kuulmise katse läbimist sooritada vastuvõtukatse solfedžos.
  • Juhul, kui sisseastuja ei ole eelnevat haridust omandanud eesti õppekeelega koolis, sooritada täiendavalt eesti keele test.
  • Motivatsioonivestlusel saadakse ülevaade ootustest koolile ning kandidaadi sobivusest koolis õppimiseks. Hinnatakse motivatsiooni ja valmisolekut omandamaks valitud eriala oskus professionaalsel tasemel.

Kandideerimine 2024/25 õa on lõppenud.

  • Esitada peast kaks erineva karakteriga laulu või aariat (laulude saateks ei tohi kasutada fonogrammi).
  • Esitada peast luuletus või lühike proosakatkend.
  • Vajadusel lisandub hääleulatuse proov.
  • Lühike vestlus üldkultuurilistel, muusikalistel ning eriala valikuga seotud teemadel.
  • Vajadusel võib hindamiskomisjon peale erialakatse sooritamist paluda sisseastujal tuua tõend kõrva-nina-kurguarstilt hääle tervisliku seisukorra kohta.

Soovitame osaleda vähemalt kahes erialakonsultatsioonis. Selleks palume ette valmistada sisseastumiseksamiks sobiv repertuaar. Konsultatsiooni käigus saab õpetaja soovitada sisseastumiskatseks sobivat repertuaari.
Nõuded kehtivad ka MUBA teistelt erialadelt laulu erialale kandideerijaile.

9. klass

Vastuvõtukatse 9. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik ja harmooniline duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll ─ viiuli- ja bassivõtmes).
  • Kromaatilise duuri ja molli õigekiri.
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  •  Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramineetteantud noodist.
  •  Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal ning ehitamine etteantud noodist (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus või etteantud noodist.
  • V7 pööretega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • VII7 ja >VII7 pööretega duuris ja >VII7 pööretega mollis, lahendustega I ja läbi V7 vastava pöörde I – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • II7 põhikujus duuris ja mollis, lahendustega V-sse ja läbi V43  I-sse – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • Diktaat.
  • Erinevate septakordide (väike mažoorne septakord, vähendatud septakord, poolvähendatud septakord, väike minoorne septakord, suur mažoorne septakord) määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega, kõrvalastmete kolmkõlad, V7 pööretega, II7 põhikujus, >VII7 pööretega; lisaks duuris VII7 pööretega.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

9. klassi näidistest

Gümnaasium
  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (viiuli- ja bassivõtmes).
  • Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine).
  • Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, kõrvalkolmkõlad (II, II6, III, VI), V7 antud helistikus, mažoor- ja minoorkolmkõla pööretega antud noodist ↑↓

I osa kirjalik: muusikalise kuulmise test

  • Intervallide määramine ja ehitamine
  • Akordide määramine elementaarstruktuuris ja ehitamine
  • Funktsiooniharjutus
  • Astmediktaat (numbritega)
  • 2 erineva raskusega meloodiadiktaati

II osa suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.

Näidistest gümnaasiumisse astujale
Näidis: Noodist laulmine gümnaasiumisse astujale
Näidistesti vastused gümnaasiumisse astujale
Näidistesti helifailid gümnaasiumile

Kutsekeskharidus- ja kutseõpe

Laulu eriala kandidaadid peavad läbima enne solfedžokatset muusikalise kuulmise katse, mida hinnatakse mitteeristavalt (arvestatud/mittearvestatud). Negatiivse tulemuse saanud kandidaat vastuvõtukatsetel edasi ei osale.

  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (viiuli- ja bassivõtmes).
  • Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
  • Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, kõrvalkolmkõlad (II, II6, III, VI), V7 antud helistikus, mažoor- ja minoorkolmkõla pööretega antud noodist ↑↓

I osa kirjalik: muusikalise kuulmise test

  • Intervallide määramine ja ehitamine
  • Akordide määramine elementaarstruktuuris ja ehitamine
  • Funktsiooniharjutus
  • Astmediktaat (numbritega)
  • 2 erineva raskusega meloodiadiktaati

II osa suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.

Näidistest põhiõppesse astujale
Näidis: Noodist laulmine põhiõppesse astujale
Näidistesti vastused põhiõppesse astujale
Näidistesti helifailid põhiõppele

Eelõpe

Laulu eriala kandidaadid peavad läbima enne solfedžokatset muusikalise kuulmise katse, mida hinnatakse mitteeristavalt (arvestatud/mittearvestatud). Negatiivse tulemuse saanud kandidaat vastuvõtukatsetel edasi ei osale. 

  • Helistikud 1–2 võtmemärki (loomulik mažoor, loomulik, harmooniline ja meloodiline minoor)
  • Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
  • Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, mažoor- ja minoorkolmkõla antud noodist ↑↓

I kirjalik: muusikalise kuulmise ja muusikateooria test

  • intervallide määramine (harmoonilised ja meloodilised intervallid)
  • astmediktaat (numbritega)
  • meloodiadiktaat
  • intervallide ja akordide ehitamine

II suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.

Näidistest eelõppesse astujale
Näidis: noodist laulmine eelõppesse astujale
Näidistesti vastused eelõppesse astujale
Näidistesti helifailid eelõppele

  • Vastuvõtukatset hindab vastava eriala õpetajatest moodustatud hindamiskomisjon.
  • Katsel hinnatakse sisseastuja hääle kõlaomadusi ja -ulatust, muusikalist kuulmist, fraseerimisoskust, intonatsiooni, rütmitunnet, artikulatsiooni, muusikalise teksti mõtestatust, lavalist olekut, esinemisjulgust.
  • Hinnatakse viiepallisüsteemis.
  • Vastuvõtukomisjon teeb otsused hindamisel saadud tulemuste alusel.
  • Põhikooli, gümnaasiumi ning kutseõppe eel- ja põhiõppe õpilaskandidaatidest moodustuvad eraldi paremusjärjestused.
  • Igale erialale vastuvõetavate õpilaste arv selgub pärast kooli kõikide erialade vastuvõtukatseid (sõltub riiklikust koolitustellimusest ja kogu kooli vastuvõtukatsete tulemustest).
  • Vastuvõtukatse komisjoni otsus on lõplik.
HindamiskriteeriumHindamiskriteeriumi koefitsient (%)Hindamiskriteeriumi max punktid
Intonatsioon ja tehniline teostus25%1,25
Rütm ja meetrum25%1,25
Musikaalsus ja lavaline olek, väljendusrikkus50%2,5
Lõpphinde max punktid5,0

Lõpptulemusest moodustab 90% erialakatse ja 10% vestlus.

Kädy Plaas-Kala

Klassikalise laulu juhtõpetaja