Otse sisu juurde Lülita kõrgkontrastsust Ligipääsetavus

Keelpillide osakonnas saab õppida viiuli, vioola, tšello, kontrabassi, klassikalise kitarri, harfi ja kromaatilise kandle erialal. Lisaks erialale mängitakse koos ansamblis, kvartetis, orkestris.

Oluline osa on esinemistel, lavakogemuse saamisel eri paikades ja publikuga. Õpilasel on võimalus osaleda erinevates rahvusvahelistes projektides: käia Erasmus+ programmide raames välismaal end täiendamas. Lõpetajad jätkavad õpinguid nii Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias kui ka kodust kaugemal. Neil on kindel ja oluline osa meie kutselistes orkestrites ja õpetajatena Eesti muusikakoolides.

Viiuliõpetajad

Elo Tepp
Ester Vain
Eva Punder
Kaido Välja
Kaija Lukas
Kristina Kriit
Merje Roomere
Mirjam Kerem
Niina Murdvee
Pille Tralla
Raeli Florea
Sigrid Kuulmann
Tiina Pangsep
Tiiu Peäske
Yana Mägila
Andres Kaljuste

Väliskonsultant:
Arvo Leibur
Mari Poll-Novakovic
Mari Tampere-Bezrodny

Vioolaõpetajad

Johanna Vahermägi
Kaija Lukas
Kristiina Välja

Tšelloõpetajad

Ardo Västrik
Leho Karin
Lembi Mets
Mart Laas

Kontrabassiõpetajad

Kaupo Olt
Regina Udod

Harfiõpetajad

Saale Kivimaker 

Kitarriõpetajad

Kirill Ogorodnikov
Robert Jürjendal
Sulo Kiivit

Kandleõpetajad

Anna-Liisa Eller
Kristi Mühling

Kontsertmeistrid

Jelena Fomina
Kai Õunapuu
Lea Leiten
Martti Raide
Olga Kulikova
Reinut Tepp
Riina Tamm
Signe Hiis
Thea Nestor
Tiiu Maasing
Kristjan Veermäe

  • Põhikooli 1.–9. klass (õppekava ja tunnijaotusplaan)
  • Gümnaasium (õppekava ja tunnijaotusplaan)
  • Kutsekeskharidusõpe põhihariduse baasil on 4-aastane programm, mille raames omandab õpilane nii keskhariduse kui ka põhjaliku muusikahariduse. (õppekava ja keelpillide, kitarri, kandle tunnijaotusplaan)
  • Kutseõpe on 3-aastane õpe, mis keskendub ainult muusikaõpingutele. Sobib neile, kes soovivad õppida muusikat teise gümnaasiumi kõrvalt või asuda õppima pärast gümnaasiumi lõpetamist.(õppekava ja keelpillide, kitarri ja kandle tunnijaotusplaan)
  • Eelõpe on kuni 2-aastane ettevalmistav õpe, mis aitab õpilastel valmistuda põhiõppesse astumiseks. Õpilased õpivad samaaegselt teises koolis, kas 8.-9. klassis või gümnaasiumis. (tunnijaotusplaan)
    Tunnijaotusplaanid on näidised ja võivad muutuda!
  • Esitada kandideerimisavaldus ning vajalikud dokumendid.
  • Sooritada vastuvõtukatse erialas.
  • Sooritada vastuvõtukatse solfedžos.
  • Juhul, kui sisseastuja ei ole eelnevat haridust omandanud eesti õppekeelega koolis, sooritada täiendavalt eesti keele test.
  • Osaleda vastuvõtuvestlusel, mille käigus selgitatakse välja eriala õppimise eesmärgid, huvi klassikalise muusika valdkonna vastu, väärtushinnangute sobivus ning valmisolek õppimiseks MUBAs. Vestluse aluseks on eeltäidetud ankeet, mis lisatakse kandideerimisavaldusele.

1. klassi vastuvõtukatsetele registreerimine

Põhikooli, gümnaasiumi ja kutseõppe katsetele registreerimine algab 17.05.2025.

1. klassi katsete sisu
Musikaalsuskatse komponendid
  • Kodus ettevalmistatud lastelaulu esitamine a cappella (max 5p);
  • Õpetaja plaksutatud rütmi matkimine (max 5p);
  • Ühe, kahe ja kolme heli eristamine kuulamise põhjal: õpetaja mängib klaveril ette, õpilane on seljaga (max 4p);
  • Ühe, kahe, kolme heli järelelaulmine: õpetaja mängib klaveril ette (max 6p);
  • Muusikaline mälu: õpetaja lauldud muusikalise fraasi matkimine (max 4p);
  • Muusikalise fraasi lõpetamine: õpetaja alustab fraasiga, jätab pooleli ning õpilane lõpetab fraasi (max 4p);
  • Muusikaline tähelepanu: laps kuulab kaks korda sama muusikalist motiivi, 3. korral otsustab õpetaja mängu põhjal, kas oli sama või erinev (max 3p).

Lisaks on võimalik saada erialainstrumendil esitatud pala(de) eest lisapunkte (max 2p).

Kooliküpsuskatsed

Kooliküpsuskatse sisaldab praktilisi töid, vestlust ning mängulisi tegevusi. Kooliküpsuskatse on koostatud koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava alusel ning arvestatud on Tallinna Muusika- ja Balletikooli põhikooli õppekava. Katse viiakse läbi gruppides (6–8 liiget).
Kooliküpsuskatse koosneb järgmistest osadest:

  • Vestlus ja mängulised tegevused – vestlusel käsitletavad teemad on pere, lasteaed, huvid, aastaring, Eesti jne; vaadeldakse lapse sotsiaalseid ning emotsionaalseid oskusi, koostöövalmidust ja keskendumisvõimet, loovust (max 2p).
  • Kirjutamine – joonistähtedega 1–2-silbiliste sõnade kirjutamine (max 2p);
  • Häälikuanalüüs – sõnade häälimine, häälikute eristamine, hääliku asukoht sõnas, hääldusvigade tajumine (max 2p);
  • Tähelepanu, mõtlemine ja grammatilised suhted – piltide või esemete vaatlus, seoste leidmine, mõistete rakendamine (max 2,5p);
  • Lugemine – tähtede tundmine, 1–2-silbiliste sõnade kokkuveerimine, lugemine joonis- või kirjatähtedega, loetust arusaamine (max 2,5p);
  • Arvutamine – liitmine ja lahutamine 12 piires (max 2p);
  • Mälu – sõnade või esemete meeldejätmine (max 2p).
Tutvumisvestlus

Tutvumisvestlusel koos lapsevanematega saadakse ülevaade vanemate ootustest koolile ning lapse sobivusest Tallinna Muusika- ja Balletikoolis õppimiseks. Hinnatakse valmisolekut süvendatud muusikaõpinguteks ja väärtushinnangute sobivust.

Põhikooli, gümnaasiumi ja kutseõppe nõuded

2025. aastal 4. klassi vastuvõttu ei toimu!

Viiul

Kava esitatakse peast.
2. klass
Kaks pala

3. klass
Etüüd
Kaks pala või pala ja üks osa suurvormist

4.–9. klass
Heliredel (3 oktavit, kolmkõlad, septakordid, topeltnoodid)
Etüüd
Pala
Üks osa suurvormist

Gümnaasium ja kutseõppe põhiõpe:
Heliredel (3 oktavit, kolmkõlad, septakordid, heliredel tertsides, sekstides, oktavites)
Etüüd
Pala
I või II–III osa kontserdist või kaks osa klassikalisest sonaadist

Eelõpe
Kava vabal valikul pikkusega maksimaalselt 10 minutit

Tšello

Kava esitatakse peast.
2. klass
Kaks pala

3. klass
Etüüd
Kaks pala või pala ja üks osa suurvormist

4.–9. klass
Heliredel (3 oktavit, kolmkõlad, septakordid, topeltnoodid)
Etüüd
Pala
Üks osa suurvormist

Gümnaasium ja kutseõppe põhiõpe
Heliredel (3–4 oktavit, lisaks soovitavalt kolmkõlad, septakordid, topeltnoodid)
Etüüd
Pala
Kaks osa barokksonaadist, variatsioonid või osa kontserdist

Eelõpe
Kava vabal valikul pikkusega maksimaalselt 10 minutit

Vioola

Kava esitatakse peast.
2.–3. klass
Kaks pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid

4.–5. klass
Kaks erineva karakteriga pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid
Kaks heliredelit (vabalt valitud helistikud)

6.–9. klass
Etüüd
Kaks erineva karakteriga pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid
Neli heliredelit (vabalt valitud helistikud)

Gümnaasium ja kutseõppe põhiõpe
Etüüd
Kaks erineva karakteriga pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid
Vabal valikul heliredel kahe oktavi ulatuses koos kolmkõladega

Eelõpe
Kava vabal valikul pikkusega maksimaalselt 10 minutit

Kontrabass

Kava esitatakse peast.
2.–3. klass
Kaks pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid

4.–9. klass
Kaks erineva karakteriga pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid
Kaks heliredelit (vabalt valitud helistikud)

Gümnaasium ja kutseõppe põhiõpe
Kaks erineva karakteriga pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid
Heliredel vabal valikul nii duuris kui ka mollis koos kolmkõladega

Eelõpe
Kava vabal valikul pikkusega maksimaalselt 10 minutit

Harf

Kava esitatakse peast.
2.-3. klass
Kaks pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid

4.–5. klass
Kaks erineva karakteriga pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid
Kaks heliredelit (vabalt valitud helistikud)

6.–9. klass
Etüüd
Kaks erineva karakteriga pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid
Kaks heliredelit (vabalt valitud helistikud)

Gümnaasium ja kutseõppe põhiõpe
Etüüd
Kaks erineva karakteriga pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid
Kaks heliredelit (vabalt valitud helistikud), kolmkõlad ja arpedžod

Eelõpe
Kava vabal valikul pikkusega maksimaalselt 10 minutit.

Klassikaline kitarr

Kava esitatakse peast.
2.–3. klass
Kaks pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid

4.–5. klass
Kaks erineva karakteriga pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid
Kaks heliredelit (vabalt valitud helistikud)

6.–9. klass
Etüüd
Kaks erineva karakteriga pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid
Neli heliredelit (vabalt valitud helistikud)

Gümnaasium ja kutseõppe põhiõpe
Neli erineva karakteriga pala, soovitav erinevatest ajastutest
Etüüd
Heliredel kahes või kolmes oktaavis, lisaks heliredel intervallides (tertsid, sekstid, oktaavid, deetsimid), kadents (I IV V I)

Eelõpe
Kava vabal valikul pikkusega maksimaalselt 10 minutit

Kromaatiline kannel

Kava esitatakse peast.
2.–3. klass
Kaks pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid

4.- 5. klass
Kaks erineva karakteriga pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid
Kaks heliredelit (vabalt valitud helistikud)

6.–9. klass
Kaks erineva karakteriga pala, mis kõige paremini iseloomustavad sisseastuja tehnilisi ja muusikalisi võimeid
Neli heliredelit (vabalt valitud helistikud)

Gümnaasium ja kutseõppe põhiõpe
Kaks erineva karakteriga pala
Heliredel ja kolmkõlad kolmes tempos (tempod 60, 120, 240) ning akordid kahes tempos (tempod 60 ja 120) kuni 3 võtmemärgiga helistikes

Eelõpe
Kava vabal valikul pikkusega maksimaalselt 10 minutit

2. klass
  • Musikaalsuskatse
    • vabalt valitud laulu laulmine
    • üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
    • muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
    • fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
    • rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
  • Nootide tundmine viiulivõtmes esimeses oktavis ja bassivõtmes väikeses oktavis. Diees ja bemoll.
  • Ühe võtmemärgiga helistikud ning loomulik moll. Toonika kolmkõla duuris ja mollis. 
  • Rütmiharjutuse plaksutamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
  • Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit:  https://lh5.googleusercontent.com/_KCd5HlPFKk2LiOtM2YzBzAyimeQ5adOCOqf33FPjG-g7i1RKrPk7qrhJZ4R5xTx62HB_tEFemFgE3X30JyaxW_z-TtkpzcFS-rDcr5KtHb8qTnmeKH3rKAJYPmAkxUvO33Lkan0_kdpEJxx7qC4s6Pnk38IL6s0-ylZPO5BcQVilIn53a0Du6L29wzA-b69-BV9vxA

2. klassi näidistest

3. klass
  • Musikaalsuskatse
    • vabalt valitud laulu laulmine
    • üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
    • muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
    • fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
    • rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
  • Kuni kahe võtmemärgiga helistikud, nende ehitamine ja laulmine (loomulik duur, loomulik ja harmooniline moll – heliread ja põhikolmkõlad).
  • Intervallide astmelise suuruse määramine.
  • Lihtsama harjutuse laulmine (c-d-e, do-re-mi või JO-LE-MI).
  • Rütmiharjutuse koputamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
  • Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit:

3. klassi näidistest

4. klass 2025.a vastuvõttu ei toimu
  • Musikaalsuskatse
    • vabalt valitud laulu laulmine
    • üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
    • muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
    • fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
    • rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
  • Kuni kolme võtmemärgiga helistikud, nende ehitamine ja laulmine (loomulik duur, loomulik ja harmooniline moll ─ heliread ja põhikolmkõlad).
  • Toonika kolmkõla pööramine.
  • Lihtsama harjutuse laulmine (c-d-e, do-re-mi või JO-LE-MI).
  • Rütmiharjutuse koputamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
  • Lihtintervallid priimist kvindini – intervallide määramine kuulmise põhjal ja helistikus.
  • Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit: https://lh4.googleusercontent.com/MmaSk4TIRm3NCeq_qrI5NQ0npVgWWlIlHEtk9O2krlf6lRtX1SaDMG6h3BEW2PXiH0xJFAI0oHRMY93rWg-XhxAgLqP1cQ7ucJ6mk3K2clUVomhbsBHMADnd2KU9Z5vYoqKx3U-vl4icKmo9PZvlOyi9letgrSbjsbQXsPUuY60RBaGZ9eDmCXFefJ_NPAtX_4lxQbE

4. klassi näidistest

5. klass

Vastuvõtukatse 5. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni nelja võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur, loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine helistikus.
  • Põhikolmkõlad duuris ja mollis, I kolmkõla pöörded duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ning määramine helistikus.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.
  • Meloodiline diktaat pikkusega 4 takti, 2/4 taktimõõdus ja kuni kahe märgiga helistikus.

5. klassi näidistest
5. klassi näidisdiktaat

6. klass

Vastuvõtukatse 6. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni viie võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Lihtintervallide ehitamineja määramine helistikus ning etteantud noodist.
  • Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
  • V7 põhikujus duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
  • Diktaat.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

6. klassi näidistest

7. klass

Vastuvõtukatse 7. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni kuue võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll)
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine helistikus ning etteantud noodist.
  • Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • V7 pöörete ja lahendustega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
  • Diktaat.
  • Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega ning kõrvalastmete kolmkõlad ja V7 põhikujus.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

7. klassi näidistest

8. klass

Vastuvõtukatse 8. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulikja harmooniline duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine etteantud noodist ninghelistikus.
  • Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
  •  V7 pööretega duuris ja mollis – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
  • VII7 põhikujus duuris, >VII7 põhikujus duuris ja mollis koos lahendusega toonikasse – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
  • II7 põhikujus duuris koos lahendusega V-sse ja läbi V43  I-sse –ehitamine, laulmine jamääramine helistikus.
  • Diktaat.
  • Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega, kõrvalastmete kolmkõlad, V7 pööretega, >VII7  põhikujus mollis; VII7  ja II7 põhikujus duuris.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

8. klassi näidistest

9. klass

Vastuvõtukatse 9. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.

  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik ja harmooniline duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll ─ viiuli- ja bassivõtmes).
  • Kromaatilise duuri ja molli õigekiri.
  • Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  •  Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramineetteantud noodist.
  •  Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal ning ehitamine etteantud noodist (helistikuväliselt).
  • Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus või etteantud noodist.
  • V7 pööretega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • VII7 ja >VII7 pööretega duuris ja >VII7 pööretega mollis, lahendustega I ja läbi V7 vastava pöörde I – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • II7 põhikujus duuris ja mollis, lahendustega V-sse ja läbi V43  I-sse – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
  • Diktaat.
  • Erinevate septakordide (väike mažoorne septakord, vähendatud septakord, poolvähendatud septakord, väike minoorne septakord, suur mažoorne septakord) määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
  • Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega, kõrvalastmete kolmkõlad, V7 pööretega, II7 põhikujus, >VII7 pööretega; lisaks duuris VII7 pööretega.
  • Harjutuse laulmine.
  • Rütmiharjutuse koputamine.

9. klassi näidistest

Gümnaasium
  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (viiuli- ja bassivõtmes).
  • Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
  • Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, kõrvalkolmkõlad (II, II6, III, VI), V7 antud helistikus, mažoor- ja minoorkolmkõla pööretega antud noodist ↑↓

I osa kirjalik: muusikalise kuulmise test

  • Intervallide määramine ja ehitamine
  • Akordide määramine elementaarstruktuuris ja ehitamine
  • Funktsiooniharjutus
  • Astmediktaat (numbritega)
  • 2 erineva raskusega meloodiadiktaati

II osa suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.

Näidistest gümnaasiumisse astujale
Näidis: Noodist laulmine gümnaasiumisse astujale
Näidistesti vastused gümnaasiumisse astujale
Näidistesti helifailid gümnaasiumile

Kutsekeskharidus- ja kutseõpe
  • Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (viiuli- ja bassivõtmes).
  • Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
  • Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, kõrvalkolmkõlad (II, II6, III, VI), V7 antud helistikus, mažoor- ja minoorkolmkõla pööretega antud noodist ↑↓

I osa kirjalik: muusikalise kuulmise test

  • Intervallide määramine ja ehitamine
  • Akordide määramine elementaarstruktuuris ja ehitamine
  • Funktsiooniharjutus
  • Astmediktaat (numbritega)
  • 2 erineva raskusega meloodiadiktaati

II osa suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.

Näidistest põhiõppesse astujale
Näidis: Noodist laulmine põhiõppesse astujale
Näidistesti vastused põhiõppesse astujale
Näidistesti helifailid põhiõppele

Eelõpe
  •  Helistikud 1–2 võtmemärki (loomulik mažoor, loomulik, harmooniline ja meloodiline minoor)
  •  Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
  •  Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, mažoor- ja minoorkolmkõla antud noodist ↑↓

I kirjalik: muusikalise kuulmise ja muusikateooria test

  • intervallide määramine (harmoonilised ja meloodilised intervallid)
  • astmediktaat (numbritega)
  • meloodiadiktaat
  • intervallide ja akordide ehitamine

II suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.

Näidistest eelõppesse astujale
Näidis: noodist laulmine eelõppesse astujale
Näidistesti vastused eelõppesse astujale
Näidistesti helifailid eelõppele

Vastuvõtukatset hindab vastava eriala õpetajatest moodustatud hindamiskomisjon.

  • Katsel hinnatakse sisseastuja muusikalist kuulmist, tehnilist taset, pillitooni kvaliteeti, intonatsiooni (teatud pillidel), rütmitunnet, musikaalsust, lavalist olekut.
  • Hinnatakse viiepallisüsteemis.
  • Vastuvõtukomisjon teeb otsused hindamisel saadud tulemuste alusel.
  • Põhikooli, gümnaasiumi ning kutseõppe eel- ja põhiõppe õpilaskandidaatidest moodustuvad eraldi paremusjärjestused.
  • Igale erialale vastuvõetavate õpilaste arv selgub pärast kooli kõikide erialade vastuvõtukatseid (sõltub riiklikust koolitustellimusest ja kogu kooli vastuvõtukatsete tulemustest)
  • Hindamiskomisjoni otsus on lõplik.

Lõpptulemusest moodustab 75% erialakatse ja 25% vestlus.

Viiul, vioola, tšello,kontrabass

HindamiskriteeriumHindamiskriteeriumi koefitsient (%)Hindamiskriteeriumi max punktid
Tehniline teostus, nooditeksti täpsus, kõlakultuur25%1,25
Rütm ja meetrum25%1,25
Musikaalsus ja  lavaline olek, väljendusrikkus25%1,25
Intonatsioon25%1,25
Lõpphinde max punktid5,0

Harf, kannel, klassikaline kitarr

HindamiskriteeriumHindamiskriteeriumi koefitsient (%)Hindamiskriteeriumi max punktid
Tehniline teostus, nooditeksti täpsus, kõlakultuur34%1,70
Rütm ja meetrum33%1,65
Musikaalsus ja  lavaline olek, väljendusrikkus33%1,65
Lõpphinde max punktid5,0

Saale Kivimaker

Keelpillide juhtõpetaja