Otse sisu juurde Lülita kõrgkontrastsust Ligipääsetavus

MAAILMAMUUSIKA õppekaval õppides süveneb õpilane Eesti, naaberrahvaste, India, Brasiilia, Argentiina ja teiste maade pärimusmuusikasse ning kultuuri. Õpingud on üles ehitatud perioodidena, kus läbi ansamblimängu, muusikateooria ja -ajaloo süvenetakse vastava maa muusikasse. Lisaks keskendub õpilane oma erialasele arengule, et olla võimeline jätkama oma õpinguid kas muusikakõrgkoolis või olla professionaalne partner maailmamuusikuna. MUBA maailmamuusik on hea ansamblipartner ja aktiivne esineja. Õpingute jooksul on väga tähtsal kohal lisaks tunniplaanilisele tegevusele esinemispraktika, kontsertide külastamine ja meistriklassides osalemine. Õpingud lõppevad eriala lõpueksami kontserdiga. 

Maailmamuusika suunal saab õppida erinevaid kromaatilisi pille:

  • viiulit
  • mandoliini
  • kitarri
  • kromaatiline kannel
  • akordioni
  • bandooniumi
  • erinevaid puhkpille (sh india bambusflööti bansurit)
  • muid kromaatilisi pille

*Enne sisseastumist palume täpsustada pilli õppimise võimalus juhtõpetajaga

Kaspar Uljas (bandoonium, Argentiina muusika, MM juhtõpetaja)
Sänni Noormets (viiul, hiiu kannel, Eesti pärimusmuusika)
Tanel Sakrits (mandoliin, Eesti pärimusmuusika)
Krista Citra Joonas (bansuri, India klassikaline muusika)
Martin-Eero Kõressaar (kontrabass, basskitarr, Brasiilia muusika)
Mart Soo (kitarr)
Tiit Kalluste (akordion)
Martin Kuusk (klarnet, teooria)
Mairo Marjamaa (teooria)
Tõnu Laikre (solfedžo)
Aivar Vassiljev (rütmika)
Tiit Juurikas (noodigraafika)
Ülo Mälgand (jazzmuusika ajalugu)
Andres Olema (helindamise alused)
Raun Juurikas (klaverimängu alused)
Hain Hõlpus (klaverimängu alused)
Sergei Pedersen (klaverimängu alused)

  • Kutsekeskharidusõpe põhihariduse baasil on 4-aastane programm, mille raames omandab õpilane nii keskhariduse kui ka põhjaliku muusikahariduse. (õppekava ja tunnijaotusplaan)
  • Kutseõpe on 3-aastane õpe, mis keskendub ainult muusikaõpingutele. Keskharidus on eelnevalt omandatud. (õppekava ja tunnijaotusplaan)
  • Eelõpe on kuni 2-aastane ettevalmistav õpe, mis aitab õpilastel valmistuda põhiõppesse astumiseks. Õpilased õpivad samaaegselt teises koolis, kas 8.-9. klassis või gümnaasiumis. (tunnijaotusplaan)
    Tunnijaotusplaanid on näidised ja võivad muutuda!
  • Kandideerimisavaldus ja dokumendid:
    Esitada kandideerimisavaldus ning kõik nõutavad dokumendid.
  • Solfedžo katsed:
    Eelkatse solfedžos
    Vastuvõtukatse solfedžos
  • Erialakatse:
    • Sooritada vastuvõtukatse oma erialal.
  • Vastuvõtuvestlus:
    • Vestluse eesmärk on selgitada välja:
      • Õpihuvi
      • Huvi maailmamuusika valdkonna vastu
      • Väärtushinnangute sobivust kooli ja eriala õppekeskkonnaga
      • Valmisolekut õppimiseks Tallinna Muusika- ja Balletikoolis (MUBA)

Vestlus toimub eelnevalt täidetud küsimustiku alusel, mille palume lisada kandideerimisavalduse juurde kandideerimiskeskkonnas. Faili nimetusse kirjutada õpilaskandidaadi nimi ja faili nimi (nt. KatiKaru_vastuvõtuvestlus.pdf).

  • Eesti keele katse (vajadusel):
    • Kui sisseastuja emakeel ei ole eesti keel ja ta ei ole eelnevalt õppinud eesti õppekeelega koolis, tuleb sooritada eesti keele katse.

Katsetele registreerimine algab 17.05.2025.

Praktiline katse :

Palume ette valmistada ja peast esitada:

  1. Kaks vabalt valitud erineva karakteriga pala, millest üks näitab sisseastuja mängutehnilist võimekust ja teine pärineb maailma rahvaste muusikast.
  2. Üks kohustuslik pala: “Tilut-tilut” või “Torupilli Jussi 21. Lugu
  3. Noodist lugemine (prima vista – meloodia ja saatefaktuur koos akordidega kui pill seda võimaldab) oma erialainstrumendiga.
  4. Imitatsioonikatse – kuulmise järgi oma pillil 5-e erineva raskusastmega meloodiakatke järele mängimine.
  • Hindajate koosseis:
    • Vastuvõtukatset hindab maailmamuusika eriala osakonna õpetajatest moodustatud hindamiskomisjon.
  • Hindamissüsteem:
    • Erialakatset hinnatakse viiepallisüsteemis.
    • Vastuvõtukomisjon langetab otsused, tuginedes:
      • Solfedžo, eriala katse ja vastuvõtuvestluse hindamisel saadud tulemustele
      • Hindamiskomisjoni ettepanekutele
  • Võrdsete tulemuste korral:
    • Määravaks saab erialakatse tulemus, mida mõjutab solfedžo sisseastumiskatse  ja vastuvõtuvestluse tulemused.
  • Paremusjärjestused:
    • MM eel- ja põhiõppe õpilaskandidaatidest moodustatakse eraldi paremusjärjestused.
  • Õpilaste arvu määramine:
    • RML erialale vastuvõetavate õpilaste arv selgub pärast kooli kõikide erialade sisseastumiskatseid.
    • Õpilaste arv sõltub:
      • Riiklikust koolitustellimusest
      • Kooli üldistest sisseastumistulemustest
  • Tulemuste avalikustamine:
    • Vastuvõtukomisjoni otsused avaldatakse:
      • Kooli koduleheküljel
      • Kandidaadile saadetakse teade e-kirja teel
    • Otsus on lõplik ning komisjon ei jaga katsetulemuste kohta kommentaare ega lisaselgitusi.
HindamiskriteeriumHindamiskriteeriumi koefitsient (%)Hindamiskriteeriumi max punktid
Tehniline teostus: nooditeksti täpsus, intonatsioon, musikaalsus ja rütmiline täpsus 34%1,7
Noodist lugemine33%1,65
Imitatsioonikatse (muusikaline mälu) 33%1,65
Lõpphinde max punktid5,0

Lõpptulemusest moodustab 75% erialakatse ja 25% vestlus.

Kaspar Uljas

Maailmamuusika juhtõpetaja