
Sisseastumine
Tallinna Muusika- ja Balletikoolis ehk MUBAs saab suurepärane üldharidus kokku maailmatasemel klassikalise- ja rütmimuusika ning tantsuharidusega.
Õppida saab põhikoolis, gümnaasiumis, kutsekeskharidusõppes, kutseõppes ning eel- ja jätkuõppes. Haridus vastab Eesti Vabariigi õppeprogrammidele.
Tule ja pühendu muusikale ja tantsule MUBAs!
Sisseastumise info
MUBA Avatud Uste päev toimub 11. aprill 2025.
Registreeri Avatud Uste päevale ja konsultatsioonidesse siin.
11.04.2025 ajakava
Infotunnid
- 15:00 Suur saal
Kooli, õppekorraldust ja vastuvõttu tutvustav infotund
Direktor, õppekorraldusjuht, vastuvõtu koordinaator - 15:45 Suur saal
Klassikalise muusika valdkonna infotund ja maja tuur. 2.-9. klass, gümnaasium, kutseõpe ja jätkuõpe
Klassikalise muusika õppejuht ja juhtõpetajad - 15:45 Suur Kammersaal
Rütmimuusika valdkonna infotund ja maja tuur. 5.-9. klass, kutseõpe ja jätkuõpe
Rütmimuusika õppejuht ja juhtõpetajad - 15:45 Balletisaal A305
Balleti infotund ja majatuur
Balleti õppejuht
Konsultatsioonid
Klassikaline muusika
- 12:00
2. klass C309 - 13:00
3. klass C309
5. klass C206
7. klass C311 - 14:00
6. klass C206
8. klass C311
Eelõpe C410 - 17:15
9. klass C410
Gümnaasium ja kutseõppe põhiõpe C309 või C310
Rütmimuusika
- 13:00
5.- 6. klass C411 - 14:00
7.- 9. klass C411 - 17:15
Eelõpe C311
Kutseõppe põhiõpe C411 või C312
Avatud uste päeva infotunnid
Üldises infotunnis antakse ülevaade koolis õppimise võimalustest, koolielu korraldusest ja vastuvõtuprotsessist. Toimuvad infotunnid valdkondade kaupa. Võimalik osaleda maja tutvustaval ekskursioonil ning esitada küsimusi.
MUBA muusika erialade konsultatsioonid toimuvad 11.04. ja 16.05.2025.
Solfedžo ja helinduse eriala konsultatsioonis tehakse läbi katsetel toimuv.
Võimalik osaleda ühes konsultatsioonis – aprillis või mais.
Erialaõpetajaga kohtutakse individuaalselt. Kandidaat esitab konsultatsioonis oma katsetel nõutava repertuaari. Võimalik saada praktilisi nõuandeid sisseastumiskatseteks. Erialakonsultatsioon võib kokkuleppeliselt toimuda ka teisel päeval.
Igale registreerunule antakse meili teel teada konsultatsiooni toimumise aeg. 11.04 toimuvate konsultatsioonide ajad saadetakse peale 07.aprilli.
Küsimuste korral võtta ühendust meiliaadressil vastuvott@muba.edu.ee
Registreerimine 2025. a 1. klassi vastuvõtukatsetele on lõppenud.
Põhikooli, gümnaasiumi ja kutseõppe vastuvõtukatsetele registreerimine algab 17.05.2025.
1. klass
13.01 Pillikarussell, algab registreerimine 1. klassi katsetele ja konsultatsioonidesse
22.01 lõppeb registreerimine konsultatsioonidesse
28.01 musikaalsuskatse konsultatsioonid
29.01 musikaalsuskatse konsultatsioonid
4.02 musikaalsuskatse konsultatsioonid
5.02 musikaalsuskatse konsultatsioonid
10.02 lõppeb registreerimine vastuvõtukatsetele
17.-18.02 musikaalsuskatsed
21.02 kooliküpsuskatsed ja vestlused musikaalsuskatselt edasipääsenutele
7.03 avalikustatakse 1. klassi vastuvõtukatsete tulemused
21.03 1. klassi õppekoha vastuvõtu kinnitamise tähtaeg
* personaalsed katsete ajad teatatakse peale 10. veebruarit.
Ballett
10.03-7.04 Registreerimine Avatud uste päevale
11.04 Avatud Uste päev
11.04-19.05 Balleti eriala 4.-9. klassi katsetele registreerimine
17.05-19.05 Balleti eriala kutseõppe katsetele registreerimine
24.-25.05 Balleti vastuvõtukatsed (põhikool ja kutseõpe)
28.05 Avalikustatakse balleti vastuvõtukatsete tulemused
13.06 Õppima asumise kinnitamise tähtaeg balleti erialal (nii põhikoolis kui kutseõppes)
Klassikaline muusika
10.03-7.04 Registreerimine Avatud uste päevale ja 11.04 toimuvatesse konsultatsioonidesse
10.03-12.05 Registreerimine 16.05 toimuvatesse konsultatsioonidesse
11.04 Avatud uste päev ja konsultatsioonid
16.05 Konsultatsioonid
17.05-31.05 Registreerimine muusika erialade põhikooli, gümnaasiumi ja kutseõppe (kaasa arvatud jätkuõpe) vastuvõtukatsetele
9.06 Erialakatsed, eesti keel, vestlused
10.06 Jätkuõppe katsed
11.06 Solfedžokatsed, eesti keel, vestlused
20.06 Avalikustatakse muusika erialade vastuvõtukatsete tulemused
27.06 Õppima asumise kinnitamise tähtaeg, kõigil muusika erialadel nii põhikoolis, gümnaasiumis kui kutseõppes
30.06 Vabanenud õppekohtade täitmiseks ettepanekute tegemine
Rütmimuusika
10.03-7.04 Registreerimine Avatud uste päevale ja 11.04 toimuvatesse konsultatsioonidesse
10.03-12.05 Registreerimine 16.05 toimuvatesse konsultatsioonidesse
11.04 Avatud uste päev ja konsultatsioonid
16.05 Konsultatsioonid
17.05-31.05 Registreerimine muusika erialade põhikooli, gümnaasiumi ja kutseõppe (kaasa arvatud jätkuõpe) vastuvõtukatsetele
9.06 Erialakatsed, eesti keel, kutseõppe vestlused
10.06 Põhikooli solfedžokatsed ja vestlused, jätkuõppe katsed
11.06 Solfedžokatsed, eesti keel, kutseõppe vestlused
20.06 Avalikustatakse muusika erialade vastuvõtukatsete tulemused
27.06 Õppima asumise kinnitamise tähtaeg, kõigil muusika erialadel nii põhikoolis, gümnaasiumis kui kutseõppes
30.06 Vabanenud õppekohtade täitmiseks ettepanekute tegemine
Klassikaline muusika
Keelpillid
Klahvpillid
Puhkpillid ja löökpillid
Klassikaline laul
Koorijuhtimine
Muusikakultuur, muusikateooria ja kompositioon
Klaverihäälestaja-tehnik
NB! 2025. a ei toimu vastuvõttu 4. klassi ja kutseõppe muusikateoreetiku erialale!
Ballett
2. klass
- Musikaalsuskatse
- vabalt valitud laulu laulmine
- üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
- muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
- fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
- rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
- Nootide tundmine viiulivõtmes esimeses oktavis ja bassivõtmes väikeses oktavis. Diees ja bemoll.
- Ühe võtmemärgiga helistikud ning loomulik moll. Toonika kolmkõla duuris ja mollis.
- Rütmiharjutuse plaksutamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
- Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit:
3. klass
- Musikaalsuskatse
- vabalt valitud laulu laulmine
- üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
- muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
- fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
- rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
- Kuni kahe võtmemärgiga helistikud, nende ehitamine ja laulmine (loomulik duur, loomulik ja harmooniline moll – heliread ja põhikolmkõlad).
- Intervallide astmelise suuruse määramine.
- Lihtsama harjutuse laulmine (c-d-e, do-re-mi või JO-LE-MI).
- Rütmiharjutuse koputamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
- Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit:
4. klass 2025.a vastuvõttu ei toimu
- Musikaalsuskatse
- vabalt valitud laulu laulmine
- üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
- muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
- fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
- rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
- Kuni kolme võtmemärgiga helistikud, nende ehitamine ja laulmine (loomulik duur, loomulik ja harmooniline moll ─ heliread ja põhikolmkõlad).
- Toonika kolmkõla pööramine.
- Lihtsama harjutuse laulmine (c-d-e, do-re-mi või JO-LE-MI).
- Rütmiharjutuse koputamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
- Lihtintervallid priimist kvindini – intervallide määramine kuulmise põhjal ja helistikus.
- Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit:
5. klass
Vastuvõtukatse 5. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.
- Kuni nelja võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur, loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
- Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine helistikus.
- Põhikolmkõlad duuris ja mollis, I kolmkõla pöörded duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ning määramine helistikus.
- Harjutuse laulmine.
- Rütmiharjutuse koputamine.
- Meloodiline diktaat pikkusega 4 takti, 2/4 taktimõõdus ja kuni kahe märgiga helistikus.
6. klass
Vastuvõtukatse 6. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.
- Kuni viie võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
- Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Lihtintervallide ehitamineja määramine helistikus ning etteantud noodist.
- Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Põhikolmkõlad pööretega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
- V7 põhikujus duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
- Diktaat.
- Harjutuse laulmine.
- Rütmiharjutuse koputamine.
7. klass
Vastuvõtukatse 7. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.
- Kuni kuue võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll)
- Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine helistikus ning etteantud noodist.
- Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
- V7 pöörete ja lahendustega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
- Diktaat.
- Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega ning kõrvalastmete kolmkõlad ja V7 põhikujus.
- Harjutuse laulmine.
- Rütmiharjutuse koputamine.
8. klass
Vastuvõtukatse 8. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.
- Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulikja harmooniline duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
- Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine etteantud noodist ninghelistikus.
- Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
- V7 pööretega duuris ja mollis – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
- VII7 põhikujus duuris, >VII7 põhikujus duuris ja mollis koos lahendusega toonikasse – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
- II7 põhikujus duuris koos lahendusega V-sse ja läbi V43 I-sse –ehitamine, laulmine jamääramine helistikus.
- Diktaat.
- Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega, kõrvalastmete kolmkõlad, V7 pööretega, >VII7 põhikujus mollis; VII7 ja II7 põhikujus duuris.
- Harjutuse laulmine.
- Rütmiharjutuse koputamine.
9. klass
Vastuvõtukatse 9. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.
- Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik ja harmooniline duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll ─ viiuli- ja bassivõtmes).
- Kromaatilise duuri ja molli õigekiri.
- Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramineetteantud noodist.
- Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal ning ehitamine etteantud noodist (helistikuväliselt).
- Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus või etteantud noodist.
- V7 pööretega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
- VII7 ja >VII7 pööretega duuris ja >VII7 pööretega mollis, lahendustega I ja läbi V7 vastava pöörde I – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
- II7 põhikujus duuris ja mollis, lahendustega V-sse ja läbi V43 I-sse – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
- Diktaat.
- Erinevate septakordide (väike mažoorne septakord, vähendatud septakord, poolvähendatud septakord, väike minoorne septakord, suur mažoorne septakord) määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega, kõrvalastmete kolmkõlad, V7 pööretega, II7 põhikujus, >VII7 pööretega; lisaks duuris VII7 pööretega.
- Harjutuse laulmine.
- Rütmiharjutuse koputamine.
Gümnaasium
- Kuni nelja võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (viiuli- ja bassivõtmes).
- Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
- Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, kõrvalkolmkõlad (II, II6, III, VI), V7 antud helistikus, mažoor- ja minoorkolmkõla pööretega antud noodist ↑↓
I osa kirjalik: muusikalise kuulmise test
- Intervallide määramine ja ehitamine
- Akordide määramine elementaarstruktuuris ja ehitamine
- Funktsiooniharjutus
- Astmediktaat (numbritega)
- 2 erineva raskusega meloodiadiktaati
II osa suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.
Näidistest gümnaasiumisse astujale
Näidis: Noodist laulmine gümnaasiumisse astujale
Näidistesti vastused gümnaasiumisse astujale
Näidistesti helifailid gümnaasiumisse astujale
Kutsekeskharidus- ja kutseõpe
- Kuni nelja võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (viiuli- ja bassivõtmes).
- Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
- Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, kõrvalkolmkõlad (II, II6, III, VI), V7 antud helistikus, mažoor- ja minoorkolmkõla pööretega antud noodist ↑↓
I osa kirjalik: muusikalise kuulmise test
- Intervallide määramine ja ehitamine
- Akordide määramine elementaarstruktuuris ja ehitamine
- Funktsiooniharjutus
- Astmediktaat (numbritega)
- 2 erineva raskusega meloodiadiktaati
II osa suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.
Näidistest põhiõppesse astujale
Näidis: Noodist laulmine põhiõppesse astujale
Näidistesti vastused põhiõppesse astujale
Näidistesti helifailid põhiõppesse astujale
Eelõpe
- Helistikud 1–2 võtmemärki (loomulik mažoor, loomulik, harmooniline ja meloodiline minoor)
- Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
- Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, mažoor- ja minoorkolmkõla antud noodist ↑↓
I kirjalik: muusikalise kuulmise ja muusikateooria test
- intervallide määramine (harmoonilised ja meloodilised intervallid)
- astmediktaat (numbritega)
- meloodiadiktaat
- intervallide ja akordide ehitamine
II suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.
Näidistest eelõppesse astujale
Näidis: noodist laulmine eelõppesse astujale
Näidistesti vastused eelõppesse astujale
Näidistesti helifailid eelõppesse astujale
5.-6. klass
I Kirjalik osa
- Intervallide kuuldeline eristamine
- Intervallid: väike sekund (v.2) kuni puhas oktav (p.8).
- Esitamisviis: kuulamine üles, alla ja koos.
- Tempo: 50 bpm, intervall esitatakse 2 korda.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
- Meloodiline diktaat
- Helistikud: 0–1 märki.
- Tempo: 50 bpm.
- Meloodia esitatakse 8 korda.
- Hindamine: kuni 25 punkti
- Rütmidiktaat
- Rütmimustrid: ta, ti-ti, tiri-tiri, ti-tiri, tiri-ti, tai-ri.
- Taktimõõt: 4/4.
- Diktaat: 2 takti pikk, tempo 50 bpm, esitatakse 4 korda.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
II Suuline osa
- Meloodia järgilaulmine
- Õpetaja poolt ettemängitud meloodia lõigu järgilaulmine kvindi piires.
- Hindamine: kuni 20 punkti.
- Noodist laulmine
- Helistikud: 0–1 märki.
- Harjutused kvindi piires, ilma juhuslike märkideta.
- Hindamine: kuni 20 punkti.
- Rütmiharjutuse koputamine
- Õpetaja ettemängitud rütmiharjutuse järgi koputamine (1 takt) .
- Tempo: 50 bpm.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
- Akordide kuuldeline eristamine põhikujus:
- duur ja moll.
- Hindamine: kuni 5 punkti.
5 = 90-100% õige
4 = 70-89% õige
3 = 50-69% õige
2 = 25-49% õige
1 = 0-24% õige
7.-8. klass
I Kirjalik osa
- Intervallide kuuldeline eristamine
- Intervallid: väike sekund (v.2) kuni puhas oktav (p.8).
- Esitamisviis: kuulamine üles, alla ja koos.
- Tempo: 60 bpm, intervall esitatakse 2 korda.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
- Meloodiline diktaat
- Helistikud: 0–2 märki.
- Tempo: 60 bpm.
- Meloodia esitatakse 8 korda.
- Hindamine: kuni 25 punkti.
- Rütmidiktaat
- Rütmimustrid: ta, ti-ti, tiri-tiri, ti-tiri, tiri-ti, tai-ri,ri-tai.
- Veerandpaus
- Taktimõõt: 4/4.
- Diktaat: 2 takti pikk, tempo 60 bpm, esitatakse 4 korda.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
II Suuline osa
- Meloodia järgilaulmine
- Õpetaja poolt ettemängitud meloodia lõigu järgilaulmine s.6 piires.
- Hindamine: kuni 20 punkti.
- Noodist laulmine
- Helistikud: 0–2 märki.
- Harjutused s.6 piires, sisaldab ühe juhusliku märgi.
- Hindamine: kuni 20 punkti.
- Rütmiharjutuse koputamine
- Õpetaja ettemängitud rütmiharjutuse järgi koputamine (1 takt).
- Tempo: 60 bpm.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
- Akordide kuuldeline eristamine põhikujus:
- duur ja moll.
- 7 ja m7.
- Hindamine: kuni 5 punkti.
5 = 90-100% õige
4 = 70-89% õige
3 = 50-69% õige
2 = 25-49% õige
1 = 0-24% õige
9. klass
I Kirjalik osa
- Intervallide kuuldeline eristamine
- Intervallid: väike sekund (v.2) kuni puhas oktav (p.8).
- Esitamisviis: kuulamine üles, alla ja koos.
- Tempo: 70 bpm, intervall esitatakse 2 korda.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
- Meloodiline diktaat
- Helistikud: 0–3 märki.
- Tempo:70 bpm.
- Meloodia esitatakse 8 korda.
- Hindamine: kuni 25 punkti.
- Rütmidiktaat
- Rütmimustrid: ta, ti-ti, tiri-tiri, ti-tiri, tiri-ti, tai-ri, ri-tai, ri-ti-ri.
- Veerandpaus, kaheksandikpaus
- Taktimõõt: 4/4.
- Diktaat: 2 takti pikk, tempo 70 bpm, esitatakse 4 korda.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
II Suuline osa
- Meloodia järgilaulmine
- Õpetaja poolt ettemängitud meloodia lõigu järgilaulmine oktaavi piires.
- Hindamine: kuni 20 punkti.
- Noodist laulmine
- Helistikud: 0–3 märki.
- Harjutused s.6 piires, sisaldavad juhuslikke märke.
- Hindamine: kuni 20 punkti.
- Rütmiharjutuse koputamine
- Õpetaja ettemängitud rütmiharjutuse järgi koputamine (1 takt) .
- Tempo: 70 bpm.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
- Akordide kuuldeline eristamine:
- duur ja moll pööretega;
- 7 ja m7 pööretega.
- Hindamine: kuni 5 punkti.
5 = 90-100% õige
4 = 70-89% õige
3 = 50-69% õige
2 = 25-49% õige
1 = 0-24% õige
Kutsekeskharidus- ja kutseõpe
Põhikatsele pääsemiseks tuleb läbida eelkatse. Selleks lisada kandideerimisankeedile 4 videot.
Positiivse soorituse lävendiks on vähemalt 3 punkti. Kui kandidaat eelkatsel lävendit ei ületa, siis ta põhikatsetel osaleda ei saa.
Lisaküsimuste korral võtta ühendust: tonu.laikre@muba.edu.ee
Lisada enne kandideerimistähtaja lõppu kandideerimisavaldusele 4 videot.
Tähtis:
- Esimese kolme video salvestamisel jälgi, et vaataja jaoks oleks selgelt nähtav nii ekraanil toimuv kui ka Sinu nägu (profiilis) ning hiirt hoidev käsi. Selleks aseta kaamera salvestamisel lauale külili või palu kellegi abi.
- Vastused ütle eesti keeles enne hiirele vajutamist (näit. mitte “Dominant 7th” vaid “seitse”).
- Kui aeg saab täis, siis kliki View Report peale ning näita vähemalt 10 sekundit selgelt ekraanil (vii kaamera lähemale ning teravusta pilt) tulemust ning seadeid. Keri pilti ka alla, kui osa infost jääb esialgu välja.
Võid teha vastamist ka keerulisemaks (näit noodid suurema ulatusega, intervallid üle oktavi, nõutust rohkem akorde). Ülevaade Sinu solfedžo oskustest täiustub nii veelgi.
Nootide visuaalne tuvastamine (min 20 õiget vastust minutis)
Link: https://www.musictheory.net/exercises/note
Seaded (hammasratas paremal üleval):
- Võtmed (Clefs): vali teine ja kolmas rida – viiulivõti (Treble Clef) ning bassivõti (Bass Clef)
- Ulatus (Range): mõlemas võtmes alumine noot esimese alumise abijoone all ning ülemine noot ülemise esimese abijoone peal
- Asukohad (Positions): vali esimene (Lines and Spaces)
- Helistikud (Key Signatures): vali esimesed 4 rida (0–3 bemolli ja dieesi)
- Noodinimed (Note Names): vali esimene rida (Letters)
- Abi (Helpers): väljas (Off)
- Juhuslikud märgid (Accidentals): sees (On)
- Filter (Note Filter): väljas (Off)
- Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)
Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode’i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)
Õigete vastuste protsent peab olema min 80%.
Intervallide kuuldeline tuvastamine (min 10 õiget vastust minutis)
Link: https://www.musictheory.net/exercises/ear-interval
Seaded:
- Intervallid (Intervals): vali intervallid alates väikesest sekundist (Minor 2nd) kuni puhta oktavini (Octave). NB! Jäta välja puhas priim (Unison)
- Esitusviis (Play Mode): vali esimesed kolm (üles, alla, koos)
- Ulatus (Range): C3 – C6
- Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)
Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode’i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)
Õigete vastuste protsent peab olema min 80%, et pääseda põhikatsele.
Akordide kuuldeline tuvastamine (min 5 õiget vastust minutis)
Link: https://www.musictheory.net/exercises/ear-chord
Seaded:
- Akordid (Chords): vali duur (Major Triad), moll (Minor Triad), 7 (Dominant 7th), maj (Major 7th), moll seitse (m7), pooldim (Half-diminished 7th).
- Pöörded (Inversions): tee aktiivseks
- Esitusviis (Play Mode): vali ainult esimene (koos)
- Ulatus (Range): C3 – C5.
- Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)
Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode-i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)
Õigete vastuste protsent peab olema min 80%, et pääseda põhikatsele.
Vabalt valitud laul
Laula (a capella) näoga kaamerasse vabalt valitud laulu salm ja refrään.
(iga õpilane saab individuaalse aja, igaühele 5 min)
- Intervallide kuuldeline eristamine:
Eristada intervalle vahemikus väike sekund (v.2) kuni puhas oktav (p.8).
Intervallide kuulamise suunad: üles, alla, koos.
Tempo: vähemalt 10 õiget vastust minutis.
Hindamine: kuni 10 punkti. - Nootide asukoha tundmine:
Tuvastada nootide asukohad vahemikus suure oktaavi C – III oktaavi c (C2 – C6).
Tempo: vähemalt 20 õiget vastust minutis.
Hindamine: kuni 5 punkti. - Akordide äratundmine:
Tuvastada akordid klaviatuuril ja noodijoonestikul põhikujus:
* duur ja moll.
* septakordid – 7, maj, m7, poolvähendatud (väike).
Tempo: vähemalt 5 õiget vastust minutis.
Hindamine: kuni 8 punkti. Kui ütled täpse akordimärgi (näit. Dm7/A „D moll seitse A bassiga”), võimalik juurde saada kuni 2 punkti.
Vaata siit - Helistike tundmine:
Tunda helistikke vahemikus 0–4 märki (duur ja moll).
Hindamine: kuni 5 punkti. - Meloodia järgilaulmine:
Õpetaja poolt ettemängitud meloodialõigu järgilaulmine noodinimedega või astmenumbritega.
Hindamine: kuni 10 punkti.
5 – 36-40p
4 – 28-35p
3 -16-27p
2 – 8-15p
1 – 0-7p
Eelõpe
- Intervallide kuuldeline eristamine
Eristada intervalle väike sekund (v.2) kuni puhas oktav (p.8).
Intervallide kuulamise suunad: üles, alla, koos.
Aeg: 1 minut (mitu intervalli minutis suudad ära tunda).
Hindamine: kuni 10 punkti. - Nootide asukoha tundmine
Tuvastada nootide asukohad viiulivõtmes noodijoonestikul ning klaviatuuril vahemikus a3-c6.
Hindamine: kuni 10 punkti. - Meloodia järgilaulmine:
Õpetaja poolt ettemängitud meloodia lõigu järele laulmine astmetega (numbrid 1, 2, 3…7, silbid (jo-le-mi…ti), heliredeli nimetused (do-re-mi…si) või noodinimed (c, d, e…b/h).
Täiesti algajatele on lubatud laulda näiteks „la-la-la”, kuid sel juhul on võimalik antud ülesandes saada ainult miinimumpunktid (1 punkt).
Hindamine: kuni 10 punkti.
5 -27-30p
4 -21-26p
3 -12-20p
2 -6-11p
1 – 0-5p
Soovitame osaleda nii ettevalmistuskursusel kui ka konsultatsioonides.
Juhul, kui sisseastuja ei ole eelnevat haridust omandanud eesti õppekeelega koolis, sooritab ta täiendavalt eesti keele testi.
Õpilaskandidaadiga kohtub vähemalt üks MUBA eesti keele õpetaja, kes valmistab vastavalt sisseastuja tasemele (klass või kursus, kuhu soovib astuda) ette kirjaliku testi ning juhib suulist vestlus. Eesti keele test (lühike kirjalik ülesanne ja vestlus kokku) kestab 15 minutit, selle eesmärk on kindlaks teha sisseastuja eesti keele üldtase ja sellele vastavalt anda vajadusel soovitusi keeleoskuse arendamiseks, et õppija eestikeelsel õppekaval hakkama saaks. Kirjalik ülesanne ei kujuta endast grammatikatesti, vaid vaatleb funktsionaalset lugemisoskust (kas õppija saab tekstist aru) ning kirjalikku väljendust (milles peegeldub ka loomulik õigekirja valdamine).
Hinnatakse suulist- ja kirjalikku eneseväljendust viiepallisüsteemis. Eesti keele testi positiivse soorituse lävendiks on 3 punkti.
Balleti erialale põhikooli ja kutseõppe õppekavale sisseastujate eesti keele testi eesmärk on välja selgitada õppija täiendava eesti keele õppe vajadus. Eesti keele oskust hinnatakse informatiivselt ilma numbrilise hindeta perevestluse käigus.
Muusika erialad
Vestluse aluseks on eeltäidetud ankeet, mis lisatakse kandideerimisavaldusele.
Põhikool
Vastuvõtuvestluse eesmärgid on:
- selgitada välja huvi valdkonna vastu
- hinnata õppimise eesmärke ja väärtushinnangute sobivust
- arutada kandidaadi valmisolekut õppimiseks MUBAs
Gümnaasium ja kutseõpe
Teemad:
- erialased eesmärgid ja valdkonna tundmine
- eneseanalüüs ja sotsiaalsed oskused
- aja- ja enesejuhtimine
- loovus ja ettevõtlikkus
- silmaring
Muusikakultuuri, komponisti, koorijuhi, muusikuteoreetiku, klaverihäälestaja-tehniku ja helindaja erialadel toimub vestlus erialakatse käigus.
Musikaalsuskatse komponendid
- Kodus ettevalmistatud lastelaulu esitamine a cappella (kuni 5p);
- Õpetaja plaksutatud rütmi matkimine (kuni 5p);
- Ühe, kahe ja kolme heli eristamine kuulamise põhjal: õpetaja mängib klaveril ette, õpilane on seljaga (kuni 4p);
- Ühe, kahe, kolme heli järelelaulmine: õpetaja mängib klaveril ette (kuni 6p);
- Muusikaline mälu: õpetaja lauldud muusikalise fraasi matkimine (kuni 4p);
- Muusikalise fraasi lõpetamine: õpetaja alustab fraasiga, jätab pooleli ning õpilane lõpetab fraasi (kuni 4p);
- Muusikaline tähelepanu: laps kuulab kaks korda sama muusikalist motiivi, 3. korral otsustab õpetaja mängu põhjal, kas oli sama või erinev (kuni 3p).
Lisaks on võimalik saada erialainstrumendil esitatud pala(de) eest lisapunkte (kuni 2p).
Kooliküpsuskatsed
Kooliküpsuskatse sisaldab praktilisi töid, vestlust ning mängulisi tegevusi. Kooliküpsuskatse on koostatud koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava alusel ning arvestatud on Tallinna Muusika- ja Balletikooli põhikooli õppekava. Katse viiakse läbi gruppides (6–8 liiget).
Kooliküpsuskatse koosneb järgmistest osadest:
- Vestlus ja mängulised tegevused – vestlusel käsitletavad teemad on pere, lasteaed, huvid, aastaring, Eesti jne; vaadeldakse lapse sotsiaalseid ning emotsionaalseid oskusi, koostöövalmidust ja keskendumisvõimet, loovust (kuni 2p).
- Kirjutamine – joonistähtedega 1–2-silbiliste sõnade kirjutamine (kuni 2p);
- Häälikuanalüüs – sõnade häälimine, häälikute eristamine, hääliku asukoht sõnas, hääldusvigade tajumine (kuni 2p);
- Tähelepanu, mõtlemine ja grammatilised suhted – piltide või esemete vaatlus, seoste leidmine, mõistete rakendamine (kuni 2,5p);
- Lugemine – tähtede tundmine, 1–2-silbiliste sõnade kokkuveerimine, lugemine joonis- või kirjatähtedega, loetust arusaamine (kuni 2,5p);
- Arvutamine – liitmine ja lahutamine 12 piires (kuni 2p);
- Mälu – sõnade või esemete meeldejätmine (kuni 2p).
Tutvumisvestlus
Tutvumisvestlusel koos lapsevanematega saadakse ülevaade vanemate ootustest koolile ning lapse sobivusest Tallinna Muusika- ja Balletikoolis õppimiseks. Tutvumisvestlus hõlmab lapse üldist arengut, sotsiaalseid oskusi, teadmisi iseendast, huvisid ja üldisi pereväärtusi. Vestluse käigus tutvustatakse kooli põhiväärtusi, traditsioone ja arutatakse võimalikku edasist koostööd ja valmisolekut muusikaõpinguteks.
1. klass
2025. aasta vastuvõtukatsete põhjal ootame 1. klassi õppima järgnevaid õpilasi.
Õpilaskandidaatidele saadetakse e-kiri täpsema info ja juhistega õpilaskoha vastuvõtmiseks.
Erm Mette Mairin | viiul |
Holmberg Loviise | klarnet |
Jaremenko Mila | viiul |
Juhanson Erik | fagott |
Kaseväli Leonard | metsasarv |
Kose Grit | viiul |
Kreevan Artur | klarnet |
Kreevan Kaur | tšello |
Kuusk Ellen | viiul |
Marvina Aksinja | klaver |
Palm Maria-Liisa | klaver |
Rebrov Erik | klaver |
Savtšenkova Mariell | klaver |
Stokmann Anastasija | klaver |
Treimaa Rebeka | viiul |
Tuha Anna Maria | klaver |
Veski Herta | trompet |
Vichmann Emilia | viiul |
Warren Tristan Olivier | löökpill |
Ootenimekirja kandidaadid:
80035
40107
90136
40107
20228
50058
Tallinna Muusika-ja Balletikooli 1. klassis saab õppima asuda järgmistele klassikalise muusika erialadele:
- klahvpillid (klaver, klavessiin, akordion)
- keelpillid (viiul, altviiul, tšello, kontrabass, harf, klassikaline kitarr, kromaatiline kannel)
- puhkpillid (flööt, oboe, klarnet, fagott, saksofon, metsasarv, trompet, tromboon, tuuba, plokkflööt)
- löökpillid
2025. a võtame 1. klassi õppima kuni 20 õpilast.
1. klassi komplekteerimisel jälgime erialade mitmekesisust. 2025.a vastuvõtul on eelistatud erialadeks oboe, klarnet, fagott, metsasarv, tromboon, tšello ja kontrabass.
Sarnaste vastuvõtukatsete punktide korral võidakse eelistada ning ootenimekirjast teha pakkumine eelisjärjekorras nende erialade kandidaatidele.
Musikaalsuskatse komponendid
- Kodus ettevalmistatud lastelaulu esitamine a cappella (kuni 5p);
- Õpetaja plaksutatud rütmi matkimine (kuni 5p);
- Ühe, kahe ja kolme heli eristamine kuulamise põhjal: õpetaja mängib klaveril ette, õpilane on seljaga (kuni 4p);
- Ühe, kahe, kolme heli järelelaulmine: õpetaja mängib klaveril ette (kuni 6p);
- Muusikaline mälu: õpetaja lauldud muusikalise fraasi matkimine (kuni 4p);
- Muusikalise fraasi lõpetamine: õpetaja alustab fraasiga, jätab pooleli ning õpilane lõpetab fraasi (kuni 4p);
- Muusikaline tähelepanu: laps kuulab kaks korda sama muusikalist motiivi, 3. korral otsustab õpetaja mängu põhjal, kas oli sama või erinev (kuni 3p).
Lisaks on võimalik saada erialainstrumendil esitatud pala(de) eest lisapunkte (kuni 2p).
Kooliküpsuskatsed
Kooliküpsuskatse sisaldab praktilisi töid, vestlust ning mängulisi tegevusi. Kooliküpsuskatse on koostatud koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava alusel ning arvestatud on Tallinna Muusika- ja Balletikooli põhikooli õppekava. Katse viiakse läbi gruppides (6–8 liiget).
Kooliküpsuskatse koosneb järgmistest osadest:
- Vestlus ja mängulised tegevused – vestlusel käsitletavad teemad on pere, lasteaed, huvid, aastaring, Eesti jne; vaadeldakse lapse sotsiaalseid ning emotsionaalseid oskusi, koostöövalmidust ja keskendumisvõimet, loovust (kuni 2p).
- Kirjutamine – joonistähtedega 1–2-silbiliste sõnade kirjutamine (kuni 2p);
- Häälikuanalüüs – sõnade häälimine, häälikute eristamine, hääliku asukoht sõnas, hääldusvigade tajumine (kuni 2p);
- Tähelepanu, mõtlemine ja grammatilised suhted – piltide või esemete vaatlus, seoste leidmine, mõistete rakendamine (kuni 2,5p);
- Lugemine – tähtede tundmine, 1–2-silbiliste sõnade kokkuveerimine, lugemine joonis- või kirjatähtedega, loetust arusaamine (kuni 2,5p);
- Arvutamine – liitmine ja lahutamine 12 piires (kuni 2p);
- Mälu – sõnade või esemete meeldejätmine (kuni 2p).
Tutvumisvestlus
Tutvumisvestlusel koos lapsevanematega saadakse ülevaade vanemate ootustest koolile ning lapse sobivusest Tallinna Muusika- ja Balletikoolis õppimiseks. Hinnatakse valmisolekut süvendatud muusikaõpinguteks ja väärtushinnangute sobivust.
Huvilistel on võimalik osaleda ühes musikaalsuskatse- ja ühes eriala konsultatsioonis. Individuaalse konsultatsiooni pikkus on 25 minutit. Musikaalsuskatse konsultatsioonis tehakse läbi katsetel toimuv. Erialakonsultatsioonis saab laps pilli proovida, perel on võimalik küsida eriala ja selle õppega seoses tekkivaid küsimusi.
Konsultatsioonidesse registreerimine on lõppenud.
Registreerimine 2025. a 1. klassi vastuvõtukatsetele on lõppenud.
2025. aastal võetakse 1. klassi õppima kuni 20 õpilast.
Katsed toimuvad kahes voorus. Kõigile kandidaatidele teatatakse peale registreerimisaja lõppu kandideerimisavalduses märgitud e-posti aadressil musikaalsuskatse aeg. Musikaalsuskatse lävendi ületanud kandidaatidele teatatakse e-posti teel kooliküpsuskatse ja vestluse ajad. Musikaalsuskatse lävendit mitte ületanud kandidaadid katsetel edasi ei osale.
Klassi komplekteerimisel jälgime erialade mitmekesisust. Vastu võetakse vähemalt 4 õpilast keelpilli-, 4 õpilast klahvpilli- ja 4 õpilast puhkpilliosakonna erialadele. 2025.a vastuvõtul on eelistatud erialadeks oboe, klarnet, fagott, metsasarv, tromboon, tšello ja kontrabass.
See tähendab, et sarnaste vastuvõtukatsete punktide korral võidakse eelistada ning ootenimekirjast teha pakkumine eelisjärjekorras nende erialade kandidaatidele.
13.01 Pillikarussell, algab registreerimine 1. klassi katsetele ja konsultatsioonidesse
22.01 lõppeb registreerimine konsultatsioonidesse
28.01 musikaalsuskatse konsultatsioonid
29.01 musikaalsuskatse konsultatsioonid
4.02 musikaalsuskatse konsultatsioonid
5.02 musikaalsuskatse konsultatsioonid
10.02 lõppeb registreerimine vastuvõtukatsetele
17.-18.02 musikaalsuskatsed
21.02 kooliküpsuskatsed ja vestlused musikaalsuskatselt edasipääsenutele
7.03 avalikustame 1. klassi vastuvõtukatsete tulemused
21.03 1. klassi õppekoha vastuvõtu kinnitamise tähtaeg
* personaalsed katsete ajad teatatakse peale 10. veebruarit.
Valdkondade info
Tallinna Muusika-ja Balletikooli 1. klassis saab õppima asuda järgmistele klassikalise muusika erialadele:
- klahvpillid (klaver, klavessiin, akordion)
- keelpillid (viiul, altviiul, tšello, kontrabass, harf, klassikaline kitarr, kromaatiline kannel)
- puhkpillid (flööt, oboe, klarnet, fagott, saksofon, metsasarv, trompet, tromboon, tuuba, plokkflööt)
- löökpillid
2025. a võtame 1. klassi õppima kuni 20 õpilast.
1. klassi komplekteerimisel jälgime erialade mitmekesisust. 2025.a vastuvõtul on eelistatud erialadeks oboe, klarnet, fagott, metsasarv, tromboon, tšello ja kontrabass.
Sarnaste vastuvõtukatsete punktide korral võidakse eelistada ning ootenimekirjast teha pakkumine eelisjärjekorras nende erialade kandidaatidele.
Musikaalsuskatse komponendid
- Kodus ettevalmistatud lastelaulu esitamine a cappella (max 5p);
- Õpetaja plaksutatud rütmi matkimine (max 5p);
- Ühe, kahe ja kolme heli eristamine kuulamise põhjal: õpetaja mängib klaveril ette, õpilane on seljaga (max 4p);
- Ühe, kahe, kolme heli järelelaulmine: õpetaja mängib klaveril ette (max 6p);
- Muusikaline mälu: õpetaja lauldud muusikalise fraasi matkimine (max 4p);
- Muusikalise fraasi lõpetamine: õpetaja alustab fraasiga, jätab pooleli ning õpilane lõpetab fraasi (max 4p);
- Muusikaline tähelepanu: laps kuulab kaks korda sama muusikalist motiivi, 3. korral otsustab õpetaja mängu põhjal, kas oli sama või erinev (max 3p).
Lisaks on võimalik saada erialainstrumendil esitatud pala(de) eest lisapunkte (max 2p).
Kooliküpsuskatsed
Kooliküpsuskatse sisaldab praktilisi töid, vestlust ning mängulisi tegevusi. Kooliküpsuskatse on koostatud koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava alusel ning arvestatud on Tallinna Muusika- ja Balletikooli põhikooli õppekava. Katse viiakse läbi gruppides (6–8 liiget).
Kooliküpsuskatse koosneb järgmistest osadest:
- Vestlus ja mängulised tegevused – vestlusel käsitletavad teemad on pere, lasteaed, huvid, aastaring, Eesti jne; vaadeldakse lapse sotsiaalseid ning emotsionaalseid oskusi, koostöövalmidust ja keskendumisvõimet, loovust (max 2p).
- Kirjutamine – joonistähtedega 1–2-silbiliste sõnade kirjutamine (max 2p);
- Häälikuanalüüs – sõnade häälimine, häälikute eristamine, hääliku asukoht sõnas, hääldusvigade tajumine (max 2p);
- Tähelepanu, mõtlemine ja grammatilised suhted – piltide või esemete vaatlus, seoste leidmine, mõistete rakendamine (max 2,5p);
- Lugemine – tähtede tundmine, 1–2-silbiliste sõnade kokkuveerimine, lugemine joonis- või kirjatähtedega, loetust arusaamine (max 2,5p);
- Arvutamine – liitmine ja lahutamine 12 piires (max 2p);
- Mälu – sõnade või esemete meeldejätmine (max 2p).
Tutvumisvestlus
Tutvumisvestlusel koos lapsevanematega saadakse ülevaade vanemate ootustest koolile ning lapse sobivusest Tallinna Muusika- ja Balletikoolis õppimiseks. Hinnatakse valmisolekut süvendatud muusikaõpinguteks ja väärtushinnangute sobivust.
Põhikool
Õppimisvõimalused alates 1. klassist
1. klassis saab õppida:
Täiendav vastuvõtt
2.-9. klassi toimub täiendav vastuvõtt vabadele õppekohtadele. Kuna MUBA ühendab üldharidus- ja muusikaõppe, peavad mõlemad vastama sama klassi tasemele.
NB! 4. klassi 2025 a. vastuvõttu ei toimu!
Õppimisvõimalused alates 9. klassist
9. klassist lisanduvad valikusse:
Gümnaasium
Gümnaasiumis saab õppida järgmisi erialasid:
Kutseõpe
Kutseõppes saab õppida järgnevatel erialadel:
- keelpillid
- klahvpillid
- puhkpillid ja löökpillid
- klassikaline laul
- koorijuhtimine
- muusikateooria
- kompositsioon ehk helilooming
- klaverihäälestaja-tehnik (ainult kutseõpe peale gümnaasiumi lõpetamist)
Kutseõpe MUBAs
MUBA kutseõpe jaguneb kolmeks õppevormiks: eelõpe, kutsekeskharidusõpe ja kutseõpe.
Eelõpe
Eelõpe on kuni 2-aastane ettevalmistav õpe, mis aitab õpilastel valmistuda põhiõppesse astumiseks.
- Õpilased õpivad samaaegselt teises koolis, kas 8.-9. klassis või gümnaasiumis.
- Eelõppes toimuvad igal nädalal kaks erialatundi ja kaks solfedžotundi.
Kutsekeskharidusõpe (v.a klaverihäälestaja-tehnik eriala)
Kutsekeskharidusõpe on 4-aastane programm, mille raames omandab õpilane nii keskhariduse kui ka põhjaliku muusikahariduse.
Kutseõpe
Kutseõpe on 3-aastane õpe, mis keskendub ainult muusikaõpingutele.
Sobib neile, kes soovivad õppida muusikat teise gümnaasiumi kõrvalt või asuda õppima pärast gümnaasiumi lõpetamist.
Keelpillid
Klahvpillid
Puhkpillid ja löökpillid
Klassikaline laul
Koorijuhtimine
Muusikakultuur, muusikateooria ja kompositsioon
Klaverihäälestaja-tehnik
NB! 2025. a ei toimu vastuvõttu 4. klassi ja kutseõppe muusikateoreetiku erialale!
2. klass
- Musikaalsuskatse
- vabalt valitud laulu laulmine
- üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
- muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
- fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
- rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
- Nootide tundmine viiulivõtmes esimeses oktavis ja bassivõtmes väikeses oktavis. Diees ja bemoll.
- Ühe võtmemärgiga helistikud ning loomulik moll. Toonika kolmkõla duuris ja mollis.
- Rütmiharjutuse plaksutamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
- Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit:
3. klass
- Musikaalsuskatse
- vabalt valitud laulu laulmine
- üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
- muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
- fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
- rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
- Kuni kahe võtmemärgiga helistikud, nende ehitamine ja laulmine (loomulik duur, loomulik ja harmooniline moll – heliread ja põhikolmkõlad).
- Intervallide astmelise suuruse määramine.
- Lihtsama harjutuse laulmine (c-d-e, do-re-mi või JO-LE-MI).
- Rütmiharjutuse koputamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
- Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit:
4. klass 2025.a vastuvõttu ei toimu
- Musikaalsuskatse
- vabalt valitud laulu laulmine
- üksikute nootide, intervallide (terts, kvart, kvint) ja kolmkõlade (M, M6, M64, m, m6, m64) laulmine kuulmise järgi, mängitakse klaveril, õpilane laulab järgi
- muusikalise mälu harjutused: õpetaja laulab ette lühikese meloodia, õpilane kordab sama meloodiat
- fraasi lõpetamine: õpetaja laulab ette fraasi esimese poole, õpilane teeb sellele ise lõpu, lõpetab toonikasse
- rütmi plaksutamine: õpetaja plaksutab ette lihtsama rütmi, õpilane kordab sama rütmi
- Kuni kolme võtmemärgiga helistikud, nende ehitamine ja laulmine (loomulik duur, loomulik ja harmooniline moll ─ heliread ja põhikolmkõlad).
- Toonika kolmkõla pööramine.
- Lihtsama harjutuse laulmine (c-d-e, do-re-mi või JO-LE-MI).
- Rütmiharjutuse koputamine (2/4, 3/4 või 4/4 taktimõõdus).
- Lihtintervallid priimist kvindini – intervallide määramine kuulmise põhjal ja helistikus.
- Vaata kasutatavaid rütme ja pause siit:
5. klass
Vastuvõtukatse 5. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.
- Kuni nelja võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur, loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
- Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine helistikus.
- Põhikolmkõlad duuris ja mollis, I kolmkõla pöörded duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ning määramine helistikus.
- Harjutuse laulmine.
- Rütmiharjutuse koputamine.
- Meloodiline diktaat pikkusega 4 takti, 2/4 taktimõõdus ja kuni kahe märgiga helistikus.
6. klass
Vastuvõtukatse 6. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.
- Kuni viie võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
- Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Lihtintervallide ehitamineja määramine helistikus ning etteantud noodist.
- Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Põhikolmkõlad pööretega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
- V7 põhikujus duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
- Diktaat.
- Harjutuse laulmine.
- Rütmiharjutuse koputamine.
7. klass
Vastuvõtukatse 7. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.
- Kuni kuue võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll)
- Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine helistikus ning etteantud noodist.
- Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
- V7 pöörete ja lahendustega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määraminehelistikus.
- Diktaat.
- Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega ning kõrvalastmete kolmkõlad ja V7 põhikujus.
- Harjutuse laulmine.
- Rütmiharjutuse koputamine.
8. klass
Vastuvõtukatse 8. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.
- Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulikja harmooniline duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll).
- Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramine etteantud noodist ninghelistikus.
- Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
- V7 pööretega duuris ja mollis – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
- VII7 põhikujus duuris, >VII7 põhikujus duuris ja mollis koos lahendusega toonikasse – ehitamine, laulmine ja määraminehelistikus.
- II7 põhikujus duuris koos lahendusega V-sse ja läbi V43 I-sse –ehitamine, laulmine jamääramine helistikus.
- Diktaat.
- Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega, kõrvalastmete kolmkõlad, V7 pööretega, >VII7 põhikujus mollis; VII7 ja II7 põhikujus duuris.
- Harjutuse laulmine.
- Rütmiharjutuse koputamine.
9. klass
Vastuvõtukatse 9. klassi astujaile koosneb kirjalikust ja suulisest osast.
Katse sooritamise käigus selgub, kas õpilane on valmis alustama õpinguid teiste õpilastega võrdsel tasemel. Sisseastumisel on määrav õpilase erialane tase ning suutlikkus vajadusel järele õppida teadmisi ja oskusi, mida ta ei ole veel omandanud.
- Kuni seitsme võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (loomulik ja harmooniline duur; loomulik, harmooniline ja meloodiline moll ─ viiuli- ja bassivõtmes).
- Kromaatilise duuri ja molli õigekiri.
- Lihtintervallide määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Lihtintervallide laulmine, ehitamineja määramineetteantud noodist.
- Duur- ja mollkolmkõlade ning nende pöörete (M, M6, M64, m, m6, m64)määramine kuulmise põhjal ning ehitamine etteantud noodist (helistikuväliselt).
- Põhikolmkõlad pööretega ja kõrvalastmete kolmkõlad – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus või etteantud noodist.
- V7 pööretega duuris ja mollis – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
- VII7 ja >VII7 pööretega duuris ja >VII7 pööretega mollis, lahendustega I ja läbi V7 vastava pöörde I – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
- II7 põhikujus duuris ja mollis, lahendustega V-sse ja läbi V43 I-sse – laulmine, ehitamine ja määramine helistikus.
- Diktaat.
- Erinevate septakordide (väike mažoorne septakord, vähendatud septakord, poolvähendatud septakord, väike minoorne septakord, suur mažoorne septakord) määramine kuulmise põhjal (helistikuväliselt).
- Akordijärgnevus: määratavateks akordideks duuris/mollis on põhikolmkõlad pööretega, kõrvalastmete kolmkõlad, V7 pööretega, II7 põhikujus, >VII7 pööretega; lisaks duuris VII7 pööretega.
- Harjutuse laulmine.
- Rütmiharjutuse koputamine.
Gümnaasium
- Kuni nelja võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (viiuli- ja bassivõtmes).
- Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
- Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, kõrvalkolmkõlad (II, II6, III, VI), V7 antud helistikus, mažoor- ja minoorkolmkõla pööretega antud noodist ↑↓
I osa kirjalik: muusikalise kuulmise test
- Intervallide määramine ja ehitamine
- Akordide määramine elementaarstruktuuris ja ehitamine
- Funktsiooniharjutus
- Astmediktaat (numbritega)
- 2 erineva raskusega meloodiadiktaati
II osa suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.
Näidistest gümnaasiumisse astujale
Näidis: Noodist laulmine gümnaasiumisse astujale
Näidistesti vastused gümnaasiumisse astujale
Näidistesti helifailid gümnaasiumisse astujale
Kutsekeskharidus- ja kutseõpe
- Kuni nelja võtmemärgiga helistikud, nende laulmine, ehitamine ja määramine (viiuli- ja bassivõtmes).
- Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
- Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, kõrvalkolmkõlad (II, II6, III, VI), V7 antud helistikus, mažoor- ja minoorkolmkõla pööretega antud noodist ↑↓
I osa kirjalik: muusikalise kuulmise test
- Intervallide määramine ja ehitamine
- Akordide määramine elementaarstruktuuris ja ehitamine
- Funktsiooniharjutus
- Astmediktaat (numbritega)
- 2 erineva raskusega meloodiadiktaati
II osa suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.
Näidistest põhiõppesse astujale
Näidis: Noodist laulmine põhiõppesse astujale
Näidistesti vastused põhiõppesse astujale
Näidistesti helifailid põhiõppesse astujale
Eelõpe
- Helistikud 1–2 võtmemärki (loomulik mažoor, loomulik, harmooniline ja meloodiline minoor)
- Intervallid: suured, väikesed ja puhtad (määramine, ehitamine, laulmine)
- Akordid: põhikolmkõlad (I, IV, V) pööretega, mažoor- ja minoorkolmkõla antud noodist ↑↓
I kirjalik: muusikalise kuulmise ja muusikateooria test
- intervallide määramine (harmoonilised ja meloodilised intervallid)
- astmediktaat (numbritega)
- meloodiadiktaat
- intervallide ja akordide ehitamine
II suuline: akordide, intervallide ja helistike laulmine. Harjutuste laulmine.
Näidistest eelõppesse astujale
Näidis: noodist laulmine eelõppesse astujale
Näidistesti vastused eelõppesse astujale
Näidistesti helifailid eelõppesse astujale
Soovitame osaleda nii ettevalmistuskursusel kui ka konsultatsioonides.
Vestluse aluseks on eeltäidetud ankeet, mis lisatakse kandideerimisavaldusele.
Põhikool
Vastuvõtuvestluse eesmärk on
- selgitada välja huvi klassikalise muusika valdkonna vastu
- hinnata õppimise eesmärke ja väärtushinnangute sobivust
- arutada kandidaadi valmisolekut õppimiseks MUBAs
Gümnaasium ja kutseõpe
Teemad:
- erialased eesmärgid ja valdkonna tundmine
- eneseanalüüs ja sotsiaalsed oskused
- aja- ja enesejuhtimine
- loovus ja ettevõtlikkus
- silmaring
Muusikakultuuri, komponisti, koorijuhi, muusikuteoreetiku ja klaverihäälestaja-tehniku erialadel toimub vestlus erialakatse käigus.
Juhul, kui sisseastuja ei ole eelnevat haridust omandanud eesti õppekeelega koolis, sooritab ta täiendavalt eesti keele testi.
Õpilaskandidaadiga kohtub vähemalt üks MUBA eesti keele õpetaja, kes valmistab vastavalt sisseastuja tasemele (klass või kursus, kuhu soovib astuda) ette kirjaliku testi ning juhib suulist vestlus. Eesti keele test (lühike kirjalik ülesanne ja vestlus kokku) kestab 15 minutit, selle eesmärk on kindlaks teha sisseastuja eesti keele üldtase ja sellele vastavalt anda vajadusel soovitusi keeleoskuse arendamiseks, et õppija eestikeelsel õppekaval hakkama saaks. Kirjalik ülesanne ei kujuta endast grammatikatesti, vaid vaatleb funktsionaalset lugemisoskust (kas õppija saab tekstist aru) ning kirjalikku väljendust (milles peegeldub ka loomulik õigekirja valdamine).
Hinnatakse suulist- ja kirjalikku eneseväljendust viiepallisüsteemis. Eesti keele testi positiivse soorituse lävendiks on 3 punkti.
Põhikool
Rütmimuusikat saab õppima asuda alates 5. klassist.
Õppida saab:
Täiendav vastuvõtt
6.-9. klassi toimub täiendav vastuvõtt vabadele õppekohtadele. Kuna MUBA ühendab üldharidus- ja muusikaõppe, peavad mõlemad vastama sama klassi tasemele.
Kutseõpe
Kutseõppes saab õppida järgnevatel erialadel:
Kutseõpe MUBAs
MUBA kutseõpe jaguneb kolmeks õppevormiks: eelõpe, kutsekeskharidusõpe ja kutseõpe.
Eelõpe (v.a helindamise eriala)
Eelõpe on kuni 2-aastane ettevalmistav õpe, mis aitab õpilastel valmistuda põhiõppesse astumiseks.
- Õpilased õpivad samaaegselt teises koolis, kas 8.-9. klassis või gümnaasiumis.
- Eelõppes toimuvad igal nädalal kaks erialatundi ja kaks solfedžotundi, valikainena ansambel.
Kutsekeskharidusõpe
Kutsekeskharidusõpe on 4-aastane programm, mille raames omandab õpilane nii keskhariduse kui ka põhjaliku muusikahariduse.
Kutseõpe
Kutseõpe on 3-aastane õpe, mis keskendub ainult muusikaõpingutele. Õppima asumine peale gümnaasiumi lõpetamist.
5.-6. klass
I Kirjalik osa
- Intervallide kuuldeline eristamine
- Intervallid: väike sekund (v.2) kuni puhas oktav (p.8).
- Esitamisviis: kuulamine üles, alla ja koos.
- Tempo: 50 bpm, intervall esitatakse 2 korda.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
- Meloodiline diktaat
- Helistikud: 0–1 märki.
- Tempo: 50 bpm.
- Meloodia esitatakse 8 korda.
- Hindamine: kuni 25 punkti
- Rütmidiktaat
- Rütmimustrid: ta, ti-ti, tiri-tiri, ti-tiri, tiri-ti, tai-ri.
- Taktimõõt: 4/4.
- Diktaat: 2 takti pikk, tempo 50 bpm, esitatakse 4 korda.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
II Suuline osa
- Meloodia järgilaulmine
- Õpetaja poolt ettemängitud meloodia lõigu järgilaulmine kvindi piires.
- Hindamine: kuni 20 punkti.
- Noodist laulmine
- Helistikud: 0–1 märki.
- Harjutused kvindi piires, ilma juhuslike märkideta.
- Hindamine: kuni 20 punkti.
- Rütmiharjutuse koputamine
- Õpetaja ettemängitud rütmiharjutuse järgi koputamine (1 takt) .
- Tempo: 50 bpm.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
- Akordide kuuldeline eristamine põhikujus:
- duur ja moll.
- Hindamine: kuni 5 punkti.
5 = 90-100% õige
4 = 70-89% õige
3 = 50-69% õige
2 = 25-49% õige
1 = 0-24% õige
7.-8. klass
I Kirjalik osa
- Intervallide kuuldeline eristamine
- Intervallid: väike sekund (v.2) kuni puhas oktav (p.8).
- Esitamisviis: kuulamine üles, alla ja koos.
- Tempo: 60 bpm, intervall esitatakse 2 korda.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
- Meloodiline diktaat
- Helistikud: 0–2 märki.
- Tempo: 60 bpm.
- Meloodia esitatakse 8 korda.
- Hindamine: kuni 25 punkti.
- Rütmidiktaat
- Rütmimustrid: ta, ti-ti, tiri-tiri, ti-tiri, tiri-ti, tai-ri,ri-tai.
- Veerandpaus
- Taktimõõt: 4/4.
- Diktaat: 2 takti pikk, tempo 60 bpm, esitatakse 4 korda.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
II Suuline osa
- Meloodia järgilaulmine
- Õpetaja poolt ettemängitud meloodia lõigu järgilaulmine s.6 piires.
- Hindamine: kuni 20 punkti.
- Noodist laulmine
- Helistikud: 0–2 märki.
- Harjutused s.6 piires, sisaldab ühe juhusliku märgi.
- Hindamine: kuni 20 punkti.
- Rütmiharjutuse koputamine
- Õpetaja ettemängitud rütmiharjutuse järgi koputamine (1 takt).
- Tempo: 60 bpm.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
- Akordide kuuldeline eristamine põhikujus:
- duur ja moll.
- 7 ja m7.
- Hindamine: kuni 5 punkti.
5 = 90-100% õige
4 = 70-89% õige
3 = 50-69% õige
2 = 25-49% õige
1 = 0-24% õige
9. klass
I Kirjalik osa
- Intervallide kuuldeline eristamine
- Intervallid: väike sekund (v.2) kuni puhas oktav (p.8).
- Esitamisviis: kuulamine üles, alla ja koos.
- Tempo: 70 bpm, intervall esitatakse 2 korda.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
- Meloodiline diktaat
- Helistikud: 0–3 märki.
- Tempo:70 bpm.
- Meloodia esitatakse 8 korda.
- Hindamine: kuni 25 punkti.
- Rütmidiktaat
- Rütmimustrid: ta, ti-ti, tiri-tiri, ti-tiri, tiri-ti, tai-ri, ri-tai, ri-ti-ri.
- Veerandpaus, kaheksandikpaus
- Taktimõõt: 4/4.
- Diktaat: 2 takti pikk, tempo 70 bpm, esitatakse 4 korda.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
II Suuline osa
- Meloodia järgilaulmine
- Õpetaja poolt ettemängitud meloodia lõigu järgilaulmine oktaavi piires.
- Hindamine: kuni 20 punkti.
- Noodist laulmine
- Helistikud: 0–3 märki.
- Harjutused s.6 piires, sisaldavad juhuslikke märke.
- Hindamine: kuni 20 punkti.
- Rütmiharjutuse koputamine
- Õpetaja ettemängitud rütmiharjutuse järgi koputamine (1 takt) .
- Tempo: 70 bpm.
- Hindamine: kuni 10 punkti.
- Akordide kuuldeline eristamine:
- duur ja moll pööretega;
- 7 ja m7 pööretega.
- Hindamine: kuni 5 punkti.
5 = 90-100% õige
4 = 70-89% õige
3 = 50-69% õige
2 = 25-49% õige
1 = 0-24% õige
Kutsekeskharidus- ja kutseõpe
Põhikatsele pääsemiseks tuleb läbida eelkatse. Selleks lisada kandideerimisankeedile 4 videot.
Positiivse soorituse lävendiks on vähemalt 3 punkti. Kui kandidaat eelkatsel lävendit ei ületa, siis ta põhikatsetel osaleda ei saa.
Lisaküsimuste korral võtta ühendust: tonu.laikre@muba.edu.ee
Lisada enne kandideerimistähtaja lõppu kandideerimisavaldusele 4 videot.
Tähtis:
- Esimese kolme video salvestamisel jälgi, et vaataja jaoks oleks selgelt nähtav nii ekraanil toimuv kui ka Sinu nägu (profiilis) ning hiirt hoidev käsi. Selleks aseta kaamera salvestamisel lauale külili või palu kellegi abi.
- Vastused ütle eesti keeles enne hiirele vajutamist (näit. mitte “Dominant 7th” vaid “seitse”).
- Kui aeg saab täis, siis kliki View Report peale ning näita vähemalt 10 sekundit selgelt ekraanil (vii kaamera lähemale ning teravusta pilt) tulemust ning seadeid. Keri pilti ka alla, kui osa infost jääb esialgu välja.
Võid teha vastamist ka keerulisemaks (näit noodid suurema ulatusega, intervallid üle oktavi, nõutust rohkem akorde). Ülevaade Sinu solfedžo oskustest täiustub nii veelgi.
Nootide visuaalne tuvastamine (min 20 õiget vastust minutis)
Link: https://www.musictheory.net/exercises/note
Seaded (hammasratas paremal üleval):
- Võtmed (Clefs): vali teine ja kolmas rida – viiulivõti (Treble Clef) ning bassivõti (Bass Clef)
- Ulatus (Range): mõlemas võtmes alumine noot esimese alumise abijoone all ning ülemine noot ülemise esimese abijoone peal
- Asukohad (Positions): vali esimene (Lines and Spaces)
- Helistikud (Key Signatures): vali esimesed 4 rida (0–3 bemolli ja dieesi)
- Noodinimed (Note Names): vali esimene rida (Letters)
- Abi (Helpers): väljas (Off)
- Juhuslikud märgid (Accidentals): sees (On)
- Filter (Note Filter): väljas (Off)
- Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)
Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode’i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)
Õigete vastuste protsent peab olema min 80%.
Intervallide kuuldeline tuvastamine (min 10 õiget vastust minutis)
Link: https://www.musictheory.net/exercises/ear-interval
Seaded:
- Intervallid (Intervals): vali intervallid alates väikesest sekundist (Minor 2nd) kuni puhta oktavini (Octave). NB! Jäta välja puhas priim (Unison)
- Esitusviis (Play Mode): vali esimesed kolm (üles, alla, koos)
- Ulatus (Range): C3 – C6
- Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)
Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode’i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)
Õigete vastuste protsent peab olema min 80%, et pääseda põhikatsele.
Akordide kuuldeline tuvastamine (min 5 õiget vastust minutis)
Link: https://www.musictheory.net/exercises/ear-chord
Seaded:
- Akordid (Chords): vali duur (Major Triad), moll (Minor Triad), 7 (Dominant 7th), maj (Major 7th), moll seitse (m7), pooldim (Half-diminished 7th).
- Pöörded (Inversions): tee aktiivseks
- Esitusviis (Play Mode): vali ainult esimene (koos)
- Ulatus (Range): C3 – C5.
- Järgmine küsimus (Next Question): vali „Kohe” (Immediately)
Aeg (Time Limit, vt Challenge Mode-i alt): 1 minut; lülita sisse ka „Korduvkatse” (Multiple Attempts)
Õigete vastuste protsent peab olema min 80%, et pääseda põhikatsele.
Vabalt valitud laul
Laula (a capella) näoga kaamerasse vabalt valitud laulu salm ja refrään.
(iga õpilane saab individuaalse aja, igaühele 5 min)
- Intervallide kuuldeline eristamine:
Eristada intervalle vahemikus väike sekund (v.2) kuni puhas oktav (p.8).
Intervallide kuulamise suunad: üles, alla, koos.
Tempo: vähemalt 10 õiget vastust minutis.
Hindamine: kuni 10 punkti. - Nootide asukoha tundmine:
Tuvastada nootide asukohad vahemikus suure oktaavi C – III oktaavi c (C2 – C6).
Tempo: vähemalt 20 õiget vastust minutis.
Hindamine: kuni 5 punkti. - Akordide äratundmine:
Tuvastada akordid klaviatuuril ja noodijoonestikul põhikujus:
* duur ja moll.
* septakordid – 7, maj, m7, poolvähendatud (väike).
Tempo: vähemalt 5 õiget vastust minutis.
Hindamine: kuni 8 punkti. Kui ütled täpse akordimärgi (näit. Dm7/A „D moll seitse A bassiga”), võimalik juurde saada kuni 2 punkti.
Vaata siit - Helistike tundmine:
Tunda helistikke vahemikus 0–4 märki (duur ja moll).
Hindamine: kuni 5 punkti. - Meloodia järgilaulmine:
Õpetaja poolt ettemängitud meloodialõigu järgilaulmine noodinimedega või astmenumbritega.
Hindamine: kuni 10 punkti.
5 – 36-40p
4 – 28-35p
3 -16-27p
2 – 8-15p
1 – 0-7p
Eelõpe
- Intervallide kuuldeline eristamine
Eristada intervalle väike sekund (v.2) kuni puhas oktav (p.8).
Intervallide kuulamise suunad: üles, alla, koos.
Aeg: 1 minut (mitu intervalli minutis suudad ära tunda).
Hindamine: kuni 10 punkti. - Nootide asukoha tundmine
Tuvastada nootide asukohad viiulivõtmes noodijoonestikul ning klaviatuuril vahemikus a3-c6.
Hindamine: kuni 10 punkti. - Meloodia järgilaulmine:
Õpetaja poolt ettemängitud meloodia lõigu järele laulmine astmetega (numbrid 1, 2, 3…7, silbid (jo-le-mi…ti), heliredeli nimetused (do-re-mi…si) või noodinimed (c, d, e…b/h).
Täiesti algajatele on lubatud laulda näiteks „la-la-la”, kuid sel juhul on võimalik antud ülesandes saada ainult miinimumpunktid (1 punkt).
Hindamine: kuni 10 punkti.
5 -27-30p
4 -21-26p
3 -12-20p
2 -6-11p
1 – 0-5p
Vestluse aluseks on eeltäidetud ankeet, mis lisatakse kandideerimisavaldusele.
Põhikool
Vastuvõtuvestluse eesmärgid on:
- selgitada välja huvi rütmimuusika valdkonna vastu
- hinnata õppimise eesmärke ja väärtushinnangute sobivust
- arutada kandidaadi valmisolekut õppimiseks MUBAs
Kutseõpe
Teemad:
- erialased eesmärgid ja valdkonna tundmine
- eneseanalüüs ja sotsiaalsed oskused
- aja- ja enesejuhtimine
- loovus ja ettevõtlikkus
- silmaring
Helindaja erialal toimub vestlus erialakatse käigus.
Juhul, kui sisseastuja ei ole eelnevat haridust omandanud eesti õppekeelega koolis, sooritab ta täiendavalt eesti keele testi.
Õpilaskandidaadiga kohtub vähemalt üks MUBA eesti keele õpetaja, kes valmistab vastavalt sisseastuja tasemele (klass või kursus, kuhu soovib astuda) ette kirjaliku testi ning juhib suulist vestlus. Eesti keele test (lühike kirjalik ülesanne ja vestlus kokku) kestab 15 minutit, selle eesmärk on kindlaks teha sisseastuja eesti keele üldtase ja sellele vastavalt anda vajadusel soovitusi keeleoskuse arendamiseks, et õppija eestikeelsel õppekaval hakkama saaks. Kirjalik ülesanne ei kujuta endast grammatikatesti, vaid vaatleb funktsionaalset lugemisoskust (kas õppija saab tekstist aru) ning kirjalikku väljendust (milles peegeldub ka loomulik õigekirja valdamine).
Hinnatakse suulist- ja kirjalikku eneseväljendust viiepallisüsteemis. Eesti keele testi positiivse soorituse lävendiks on 3 punkti.
Põhikool
2025/26 õppeaastast saab balletti õppima asuda alates 4. klassist. 2025. a võtame vastu nii 4. kui 5. klassi. Nende klasside sisseastujatelt ei oodata erialaseid oskusi.
6.-9. klassi astuja erialane tase peab vastama MUBA vastava sama klassi tasemele.
Kutseõpe
Kutsekeskharidusõpe on 3-aastane programm, mille raames omandab õpilane nii keskhariduse kui tantsuhariduse.
Kutseõpe on 3-aastane õpe, mis keskendub ainult tantsuõpingutele.
Vastuvõtunõuded
Täpsed vastuvõtunõuded on kirjeldatud balleti eriala alalehel.
Jätkuõppes saab õppida:
pilli- ja lauluõppe juhendaja
ansamblijuhendaja
koorijuht
muusikaproduktsioon
muusikaettevõtluse spetsialist
Jätkuõpe on 1-aastane õpe. Õppima ootame muusika erialade 4. kvalifikatsioonitaseme kutse või vastavate kompetentsidega isikuid, kellel on vähemalt keskharidus.
Kooli juhenddokumendid
Süvendatud individuaalne pilliõpe algab kohe õppima asumisel
– klassikalises muusikas alates 1. klassist,
– rütmimuusikas alates 5. klassist.
Katsed on võimalik sooritada kahele erialale. Selleks tuleb esitada kaks kandideerimisavaldust.
Õppida saab korraga ühel erialal.
Konsultatsioonid on tasuta.
MUBA õppekeeleks põhikoolis ja gümnaasiumis on EESTI KEEL.
Kutseõppe tasemeõppe õppekeeled on eesti ja inglise keel.
Koolis on kohvik-söökla, kus toitu valmistatakse kohapeal.
Riik toetab põhikooli, gümnaasiumi ja kutsekeskhariduse õpilaste lõunasööki. Seega see on õpilastele tasuta.
Balletiõpilastel on lisaks lõunasöögile tasuta ka oode.
Tunnid algus oleneb sellest, mis õppekaval õpitakse.
Algklassides, põhikoolis ja gümnaasiumis algavad tunnid üldjuhul 9:00.
Eelõppe õppekava “Kutseõpe põhikoolis ja gümnaasiumis” on noortele, kes tulevikus soovivad sisse astuda meie kooli põhiõppesse, aga vajavad põhiõppe sisseastumiskatsete taseme saavutamiseks eelnevat õpet.
Eelõppes saab õppida, kui õpid samal ajal põhikooli või gümnaasiumi 8.-12. klassis ja omad vähemalt 7. klassi üldharidust.
Jah
Jah
Õpilaskodu kohta saavad taotleda väljaspool Tallinna elavad MUBA õpilased.
Õpilaskodu on põhihariduse, gümnaasiumi ja kutsekeskhariduse õppekavadel tasuta.
